حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

۲۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


روی جلد کتاب

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  کتاب «غول‌های رسانه‌ای» نوشته مشترک فتاح حاتمی، مجتبی ترک پریدری و مریم سرود، از سوی انتشارات آرمان زنوز با شمارگان تنها 100 نسخه منتشر شد.
 
 مولفان کتاب را در چهار فصل تنظیم کرده‌اند. عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از «غول‌های مطبوعات»، «مختصری درباره خبرگزاری‌‌های جهان»، «ارتباط بین‌الملل (ماهواره)» و «خلاصه وسائل ارتباط جمعی (امپراتوری امریکا)».
 
مخاطبان با مطالعه این اثر با ریشه‌های پیدایش مطبوعات نوین، شیوه توزیع مطبوعات، تاریخچه روزنامه‌نگاری در امریکا، تاریخچه روزنامه‌نگاری در انگلستان، تاریخچه مطبوعات فرانسه، تاریخچه مطبوعات شوروی، تاریخچه روزنامه‌نگاری در ژاپن و تاریخچه مطبوعات مصر آشنا می‌شوند.
 
از دیگر مطالب عرضه شده در این اثر می‌توان به تاریخچه پیدایش ماهواره و سیر تکاملی آن، اهمیت ماهواره‌ها در دنیای امروز، کاربرد سیستم‌های ماهواره‌ای از نظر سطح پوشش، مزایای ماهواره‌های ارتباطی به سایر انواع ابزارهای ارتباطی، موانع موجود در سر راه گسترش تکنولوژی ماهواره‌ای، چشم‌انداز تکنولوژی ماهواره‌ای و وضعیت ماهواره‌های پخش مستقیم در ایران و تلقی آن به عنوان یک فرصت یا تهدید اشاره کرد.
 
نگاهی به ربع قرن گذشته، ارتباطات برای اداره بحران، کاربردهای الکترونیک برای مقابله با انقلاب، جهان در حال توسعه در محاصره الکترونیکی و به سوی نوسازی ارتباطات جمعی: اجتماعی تکنولوژی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این اثر محسوب می‌شوند.

مجتبی پریدری، یکی از مؤلفان این کتاب در مقدمه خود نوشته است: «اگر عصر حاضر، قرن ارتباطات نام گرفته، دلیل آن چیزی جز تاثیر اطلاعات بر فرهنگ و اجتماع نبوده است. این مهم بدان معناست که زندگی روزمره جز با همراهی مستمر دانش و اطلاعات روز میسر نیست و اگر دانش‌اندوزی یک هدف والا و مقدس برای بشر بوده و است، طی مدارج علمی می‌تواند یکی از راه‌های آن دستیابی به این خواسته فطری بشر باشد، چرا که تخصصی شدن علوم و طبقه‌بندی روشن و مشخص آن، انگیزه و رغبت به دانش‌جویی را افزایش می‌دهد.
 
بزرگ‌ترین بیم بشر، بیم از تغییر است. مردم از افکار جدید، محیط جدید و روش جدید می‌ترسند، غافل از آن‌که اساس زندگی تغییر و تحول است و زندگی بدون آن، قابل دوام نیست؛ تنها راه زندگی بهتر و طولانی‌تر، آمادگی برای قبول تغییر و عملی کردن تحول‌های بزرگ است. بنابراین، انسان‌ها باید بدانند دگرگونی‌ مثل مرگ، اجتناب‌ناپذیر است و زندگی پدیده‌ای ایستا نیست.»
 
نخستین چاپ کتاب «غول‌های رسانه‌ای» اثر مشترک فتاح حاتمی، مجتبی ترک‌پریدری و مریم سرود، با شمارگان 100 نسخه، در 137 صفحه، به بهای 150 هزار ریال از سوی انتشارات آرمان‌زنوز راهی بازار نشر شده است.   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۶
hasan sabilan ardestani

مارکتینگ نیوز- «جورج»، مدیرعامل اجرایی یک شرکت خدمات مالی بزرگ، توانایی عجیبی در قانع کردن دیگران داشت. او می‌توانست تمام افراد یک اتاق را ترغیب کند تا نظراتش را بپذیرند حتی زمانی که صحبت‌هایش موردپسند آنها نبود.

 

اشتباه نکنید! این توانایی او، ارتباطی به جایگاه و سمتش در سازمان یا ضعف کارکنان دیگر نداشت؛ چراکه اغلب کسانی که دیدگاه‌های او را می‌پذیرفتند هم‌سطح او بودند و بیم از دست دادن شغل خود را نداشتند و از سوی دیگر او با یک تیم مجرب و رقابتی کار می‌کرد. جورج مهارتی داشت که در ابتدا نتوانستم آن را تشخیص دهم؛ چراکه من به آن‌چه او می‌گفت دقت می‌کردم؛ در حالی که رمز موفقیتش در آن چه که «نمی‌گفت» نهفته بود. جورج معمولا ساکت بود و کمتر از دیگران صحبت می‌کرد و اغلب اگر صحبتی هم داشت، صبر می‌کرد تا همه حرف‌هایشان را بزنند و بعد نظرش را مطرح می‌کرد. 

 

البته کسانی هم هستند که همیشه ساکتند و طبیعتا وقتی صحبتی نمی‌کنند، نمی‌توانند کسی را هم قانع کنند. برای بیشتر افراد سکوت؛ یعنی غایب بودن. اما سکوت جورج به معنای نبودن یا حضور منفعلانه‌اش نبود. ذهن او در اوج سکوت، بیشتر از کسانی که در حال صحبت بودند مشغول بود؛ چراکه او با دقت در حال گوش دادن بود.

 

شاید منطقی به‌نظر نرسد، اما سکوت به مراتب مجاب‌‌کننده‌تر از سخن گفتن است. 

 

خب اینکه عادت کنیم با جر و بحث و مشاجره دیگران را متقاعد کنیم کار آسانی است، اما فراموش نکنیم که مجادله نظر دیگران را تغییر نمی‌دهد و اتفاقا میزان پذیرش آنها را کمتر می‌کند. سکوت منشأ قدرت است. در سکوت است که می‌توانیم تمام گفته‌ها و حتی ناگفته‌ها را بشنویم. با سکوت می‌توانیم به حقایق دست پیدا کنیم. 

 

مردم صحبت‌های خود را در قالب کلمات مطرح می‌کنند و اگر تنها به کلمات دقت کنیم، تنها نوک کوه یخ را دیده‌ایم، در حالی که باقی آن زیر آب پنهان است. وقتی کسی سخن می‌گوید، مسائلی هست که شاید مایل نباشد آنها را فاش کند، دستوراتی هست که شاید تمایلی به مطرح کردنشان نداشته باشد یا عقایدی که از ترس عدم پذیرش آنها توسط دیگران، آنها را علنی نسازد. 

 

اگر سکوت کنیم می‌توانیم تمام این ناگفته‌ها را بشنویم و به زیرپوست مکالمات نفوذ کنیم.

 

می‌توانم بگویم که جورج چگونه عمل می‌کرد، چون وقتی تصمیم گرفت صحبت کند، می‌توانست دیدگاه‌های تک‌تک افراد را مو به مو شرح دهد. و وقتی درباره نظرات کسی صحبت می‌کرد، به نشانه تصدیق به چهره‌ آن فرد نگاه می‌کرد. این یعنی آنها را در نظر داشت. 

 

جالب اینجا است که چون همه می‌دانستند جورج با دقت به صحبت‌هایشان گوش داده است دیگر دوست نداشتند با او جر و بحث کنند و نتیجتا چون او به صحبت‌های همه گوش کرده بود، دیدگاه او از سایر دیدگاه‌ها معقول‌تر به‌نظر می‌رسید.

 

البته جورج هیچ‌گاه از یاد گرفتن سیر نمی‌شد. همین هم باعث شده بود بیش از هر کس دیگری مورد اعتماد و دیدگاه‌هایش بیش از هر دیدگاه قانع‌کننده باشد. او همیشه دوست داشت از نظرات دیگران چیزی یاد بگیرد و وقتی از کسی چیزی یادمی‌گرفت، او را در جریان می‌گذاشت.

 

از آنجا که کلمات معمولا دست‌ و پاگیرند، سکوت شما می‌تواند کمک کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. یک بار سکوت کردن را امتحان کنید. سکوت آرامش ایجاد می‌کند و نه‌تنها شما را به گوش فرادادن ترغیب می‌کند که تمایل شما را برای تبادل دیدگاه‌ها افزایش می‌دهد.

 

اگر به فرآیند سکوت مانند یک بازی یا راه برای کنترل افکار دیگران نگاه کنید، نتیجه معکوس خواهید گرفت. دیر یا زود دست شما رو خواهد شد و خیانت شما آشکارمی‌شود. حتی اگر کسی شیفته برقراری ارتباط با شما باشد، به محض اینکه احساس کند می‌خواهید او را کنترل کنید یا افکار خود را به او تحمیل کنید، دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد.

 

سکوت شما باید همراه با احترام باشد.

مزیت‌های سکوت گاه آنقدر زیاد است که تعجب می‌کنم که چرا بیشتر سکوت نمی‌کنیم؛ ما سکوت نمی‌کنیم چون سکوت خوشایند نیست. لازمه سکوت گوش سپردن به اظهار نظر و دیدگاه‌هایی است که ممکن است با آنها مخالف باشیم. از طرفی وقتی سکوت می‌کنیم ناچاریم به صحبت کسانی گوش کنیم که شاید از آنها خوشمان نیاید.

 

اما برای موفقیت در کار گروه یا مدیریت گاه لازم است که سکوت کنیم، به دیگران گوش کنیم، آنها را از زوایای مختلف ببینیم و به آنها کمک کنیم خواسته‌ها، نظرات و علایق خود را در راستای رسیدن به اهداف بزرگ‌تری که همه در پی آن هستیم، مطرح کنند. نکته دیگری هست که بهتر است به عنوان یک مدیر بانفوذ به آن پایبند باشید: اجازه دهید دیگران هم در امور شرکت کنند. لائوتسه فیلسوف بزرگ چینی در این‌باره می‌گوید: بهترین فرمانده کسی است که مردم اصلا ندانند او وجود دارد و وقتی کاری را به سرانجام رساند و اهدافش عملی شد، مردم بگویند: همه‌اش کار خودمان بود.

 

وقتی مردم بتوانند نظرات خود را مطرح کنند و بدانند عقایدشان به‌کار گرفته می‌شود، قطعا سخت‌تر از زمانی کار می‌کنند که تنها از دستورات و عقاید شما پیروی کرده‌اند. سکوت و سپس به‌کارگیری هوشمندانه کلماتی محدود، راز دستیابی به یک مدیریت ایده‌آل است. اما در عمل باید چه کنیم؟ چون همه ما به خوبی می‌دانیم چطور ساکت باشیم. سوال اینجاست که آیا می‌توانیم در برابر میل به سخن گفتن مقاومت کنیم؟ واقعیت این است که کمتر کسی می‌تواند در برابر میل به حرف زدن مقاومت کند و به همین علت است که در جلسات سکوت کمتر برقرار می‌شود، اما براساس تجربیات جورج، سکوت کردن به نفع ماست. او در این رابطه می‌گوید: «وقتی در یک گروه سوالی را مطرح می‌کنید، تصور کنید که این یک رقابت است. اگر شما خودتان سوال خود را جواب دهید، باخته‌اید. احتمالا شما تمام طول روز در حال پاسخ دادن به سوال خود هستید و به کسی فرصت حرف زدن نمی‌دهید، اما بهتر است در چنین شرایطی سکوت کنید، مهم نیست چقدر؛ اما صبر کنید تا کسی پاسخ سوال شما را بیابد و شروع به حرف زدن کند. از آنجا به بعد همه یاد می‌گیرند مدیر خودشان باشند.»

 

کلید موفقیت جورج اینجاست: اجازه دهید در سکوت شما دیگران صحبت کنند و با دقت به آنها گوش کنید تا حقایق نهفته در کلام آنها را کشف کنید. سپس آنچه را شنیده‌اید با همان افراد تکرار کنید تا مطمئن شوند که صحبت‌هایشان را با دقت گوش کرده‌اید و درست وقتی که همه احساس کردند به اندازه شما مهم هستند و در نظر گرفته می‌شوند، اظهار نظر کنید.

 

اگر به نقطه‌ای رسیدید که همه با شما موافقت کردند، بدانید که موفقیت خود را مدیون سکوتتان هستید.

 

مترجم: مریم مرادخانی 

منبع: دنیای اقتصاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۷
hasan sabilan ardestani

مارکتینگ نیوز-استیو لاولیس گرافیستی است که نقشه‌ای از محبوب‌ترین برندهای هر ایالت در امریکا تهیه کرده است.

 

به گزارش مارکتینگ نیوز و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، وندیز محبوب‌ترین برند در اوهایو و اپل برند محبوب مردم در کالیفرنیا است.

 

لاولیس در وبلاگ خود نوشته است که پس از خواندن مقاله‌ای درباره‌ی فئودالیسم، تصمیم به کشیدن این نقشه گرفته است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۴
hasan sabilan ardestani

توضیحات : این هدیه ایست از طرف یک دهه شصتی به تمامی متولدین دهۀ شصت. کتابی برای میلیونها مرد و زنی که به دهه شصتیها معروف شدند. کتابی برگرفته از دلنوشته های خود این نسل و حاوی تصاویر و خاطرات نوستالژیکی که یادآور کودکی های یک نسلند، و نگاهی دارد بر مشکلات و دغدغه های نسلی که نام دیگرشان را نسل سوخته گذاشته اند. سبک نوشتاری کتاب خودمانی و صمیمی است چرا که نگارنده بر این باور است دهه شصتی ها اعضای خانواده ای به وسعت ایران بزرگند. اگر یک دهه شصتی هستید، لطفا نگاه مهربانتان را از کتاب خودتان دریغ نورزید و چنانچه دهه شصتی هایی را در میان دوستان یا خانوادۀ خود دارید این هدیه را با آنان به اشتراک بگذارید.


نام کتاب : چرکنویسهای یک دهه شصتی - خاطرات نوستالژیکی
نویسنده : احسان قدیمی
تعداد صفحه : 141
حجم فایل : 6,380 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۳
hasan sabilan ardestani

توضیحات : آموزش و یادگیری مفید زبان های خارجی می تواند یکی از دروس اصلی و مهم در نظام آموزشی کشور ایران به شمار آید. این کتاب مشترک کلیه ی رشته های درسی در مقطع پیش دانشگاهی بوده که توسط آقایان پرویز بیرجندی، محمدرضا عنابی سراب، داریوش صمیمی تالیف گشته است.


نام کتاب : آموزش زبان انگلیسی 1 و 2
نویسنده : پرویز بیرجندی، محمدرضا عنابی سراب، داریوش صمیمی
تعداد صفحه : 113
حجم فایل : 1,910 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۱
hasan sabilan ardestani

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در هر سازمان و شرکتی، رشد و گسترش فعالیت‌ها از مهم‌ترین اهداف به‌شمار می‌روند. توسعه فعالیت‌ها، افزایش نیروی کار را می‌طلبد. در نتیجه، پس از چندی مدیریت یک گروه کوچک به مدیریت گروهی بزرگ با تعداد زیادی از وظایف و پروژه‌ها منجر خواهد شد. اگرچه برای هر سازمانی این خبر خوشایندی است، اما برای ادامه راه، سازماندهی همه این فعالیت‌ها به یکی از اولویت‌ها بدل خواهد شد.


خوشبختانه امروزه با ابزارهایی که در دست مدیران قرار دارد، فائق آمدن بر چنین مشکلاتی از هر زمان دیگری ساده‌تر شده است. تنها لازم است ابزار مورد نیاز را به درستی تشخیص داده و استفاده صحیح از قابلیت‌های آن را فراگرفت. یکی از این ابزارها، نرم‌افزارهای مدیریت وظایف و در موارد پیشرفته‌تر مدیریت پروژه‌ها هستند. در صورتی که این ابزارها در یک گروه به درستی جا بیفتند، معادل یک دستیار نامرئی به تمامی اعضا و احتمالا از همه بیشتر به مدیر گروه برای سازماندهی و بالابردن بهره‌وری یاری خواهند رساند.

 آنچه باید قبل از انتخاب نرم‌افزار انجام داد
پیش از آنکه برای خرید یک نرم‌افزار مدیریتی اقدام کنید، انجام برخی بررسی‌ها ضروری است. از آنجا که از هیچ سازمان یا شرکتی انتظار نمی‌رود بودجه‌ای نامحدود به خرید نرم‌افزارها اختصاص داده‌ باشد و با آزمون و خطا متوجه شود آیا نرم‌افزار درست را خریداری کرده است – به‌رغم اینکه در واقعیت در بسیاری از شرکت‌ها این اتفاق می‌افتد- تعیین دقیق نیازها و انتظارات از یک نرم‌افزار مدیریتی، اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. با تهیه فهرستی دقیق از نیازمندی‌ها، یک سازمان، صرف نظر از بزرگی یا کوچکی آن، می‌تواند زودتر و بهتر به راه‌حل مناسب دست یابد.


در گروه‌های کوچک‌تر، احتمالا نیازها بیشتر در حوزه مدیریت وظایف خلاصه می‌شوند؛ مانند تعیین و تخصیص وظایف افراد، برآورد زمان صرف شده روی هر وظیفه، تعیین اولویت‌ها و جلسات. در سازمان‌های بزرگ‌تر معمولا فهرست نیازها از این فراتر رفته و نیازهایی در بخش مدیریت پروژه، مدیریت نیروی انسانی، مدیریت فایل‌ها و در بعضی موارد حتی پوشش اتوماسیون اداری را نیز شامل می‌شود.


نکته دیگری که در تعیین نیازها حائز اهمیت است، نگاه به آینده است. در تهیه فهرستی از انتظارات از یک نرم‌افزار مدیریتی، بهتر است برخی نیازها که ممکن است در حال حاضر در گروه وجود نداشته باشند، اما در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانند به وظایف و پروژه‌ها اضافه شوند نیز گنجانده شوند. این دوراندیشی سبب می‌شود نرم‌افزارهایی که قابلیت توسعه یافتن دارند، جایگاه برتری بیابند. هرچند در نگاه اول این طرز فکر ممکن است به افزایش هزینه‌ها منجر شود، اما در طولانی مدت موجب صرفه‌جویی خواهد شد.


در نهایت پس از تهیه فهرست مذکور با دقت و صرف وقت کافی، بهتر است آن را با متخصصان و مشاوران فناوری اطلاعات در میان گذاشته و به بررسی نرم‌افزارهای موجود در بازار بپردازید. در این بین چنانچه برخی از نیازهای احتمالی از دید کاربران برنامه جا افتاده باشد، متخصصان با توجه به آشنایی و تجربه درگیر شدن با چنین مسائلی می‌توانند به تکمیل فهرست نیازها کمک کنند.

 راه‌حل‌ تحت وب: محصولات خارجی
راهکار‌های موجود برای مدیریت وظایف و پروژه‌ها عمدتا به دو دسته تقسیم می‌شوند: تحت وب و به‌صورت میزبانی در محل مشتری (Self-hosted) (بررسی راهکار دوم را به مقاله هفته آینده موکول می‌کنیم). اصطلاح تحت وب برای خدماتی به کار گرفته می‌شود که شرکت ارائه دهنده نرم‌افزار، آن را به صورت آنلاین و در وب‌سایت خود به مشتریان عرضه می‌کند. در این روش مشتری نیازی به خرید نرم‌افزار ندارد و مسوولیت تهیه سرور و هر نوع منبع لازم دیگری به مشتری واگذار نمی‌شود. هرچند ممکن است نسخه‌ای از برنامه برای نصب روی کامپیوتر یا موبایل هم وجود داشته باشد، اما اصولا تنها با یک مرورگر اینترنتی و مراجعه به وب‌سایت‌ نرم‌افزار، ثبت نام‌کاربری و رمز ورود می‌توان به برنامه مورد نظر دسترسی داشت. در اغلب موارد پس از ثبت‌نام، صفحه شخصی افراد یا گروه نشان داده می‌شود که با دعوت از سایر همکاران می‌توان تنظیمات لازم در برنامه را انجام داد.


محصولات خارجی معمولا به دو صورت نسخه رایگان و نسخه پیشرفته ارائه می‌شوند و طبیعی است که در نسخه‌های رایگان محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. برای مثال یکی از سایت‌های موفق Producteev است که هم نسخه رایگان و هم نسخه‌ای برای شرکت‌ها دارد. طراحی این برنامه آنقدر ساده است که تقریبا تمام ابزارهای موجود در آن بدون نیاز به هیچ توضیحی قابل درک هستند. از سوی دیگر در بعضی از ابزارها نظیر ارائه گزارش یا برآورد زمان صرف شده روی وظایف، این برنامه تا حدی ضعیف عمل می‌کند. در مجموع می‌توان گفت بیشتر برای مدیریت وظایف قابل به کارگیری است و برای تیم‌هایی با اندازه کوچک طراحی شده است.


برنامه قابل توجه دیگر Bitrix24 است. این برنامه در سه نسخه ارائه می‌شود که یکی از آنها رایگان است. اگر تمام قابلیت‌های آن را در نظر بگیریم احتمالا یکی از کامل‌ترین برنامه‌های تحت وب برای مدیریت وظایف و پروژه به شمار خواهد رفت. اما در نسخه رایگان آن محدودیت‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آنها تعداد محدود کاربر (12 نفر در نسخه رایگان) و فضای ذخیره‌سازی ابری (5 گیگابایت) است. به تازگی برخی خدمات آن نظیر مدیریت ارتباط با مشتری حتی در نسخه‌های رایگان نیز ارائه می‌شود. بیتریکس24 نسخه‌ای هم برای سیستم‌های عامل ویندوز، اندروید و آی‌فون ارائه می‌کند. البته در همان نسخه رایگان نیز برای گروه‌های کوچک، امکانات قابل توجهی وجود دارد که می‌توان به تخصیص وظایف به هر فرد در گروه، مشاهده زمان صرف شده روی وظایف مختلف، استفاده از تقویم مشترک گروهی و هشدارهای ایمیل اشاره کرد. سادگی و جذابیت گرافیکی این برنامه بر محبوبیت و استفاده راحت از آن افزوده است.


با توجه به بزرگی بازار هدف این برنامه‌ها و قابلیت ارائه آنها در هر کجای دنیا، رقابت قابل توجهی بین این شرکت‌ها وجود دارد که همین امر باعث تنوع در محصولات و بالارفتن کیفیت خدمات‌شان می‌شود. اما باید در نظر داشت که در برنامه‌های با کیفیت بالا، بین نسخه رایگان و پیشرفته تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد که تعداد محدود کاربران، تعداد محدود پروژه‌های قابل تعریف و فضای ذخیره‌سازی ابری از مهم‌ترین آنها هستند.


از آنجا که ایران در تحریم قرار دارد، دسترسی به نسخه‌های پیشرفته‌تر چنین سایت‌هایی، صرف نظر از قیمت و کیفیت، غیرممکن است. بنابراین می‌توان گفت چنین راه‌حل‌هایی بیشتر برای گروه‌های کوچک یا شرکت‌های نوپا با فعالیت‌های محدودتر، تعدادی مشخص از پروژه‌ها یا وظایف و کاربران اندک مناسب است. از آنجا که این راه‌حل‌ها هزینه‌ای به غیر از هزینه اینترنت نیز برای آنها در بر نخواهد داشت، برای شروع کار ممکن است بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل نیز باشد.


اما این شرکت‌های کوچک باید به خاطر داشته باشند که در هیچ یک از این برنامه‌ها تقویم شمسی تعریف نشده است. برای تنظیم تاریخ‌ها لازم است به تقویم‌ میلادی رجوع شود و همچنین ایام تعطیل را نیز باید به صورت دستی در آن گنجاند. علاوه بر این در صورتی که افراد گروه تسلط نسبی بر زبان انگلیسی نداشته باشند، لازم است اندکی آموزش ببینند.

 راه‌حل‌ تحت وب: محصولات ایرانی
اگر تعریف فوق را برای خدمات تحت وب در نظر بگیریم، به این معنا که با مراجعه به سایت یکی از این شرکت‌ها یا نرم‌افزارها، بتوان نسخه رایگان یا حتی آزمایشی را مشاهده کرد، باید گفت که چنین خدماتی تقریبا در داخل کشور ارائه نمی‌شوند. نگارنده این مقاله پس از بررسی شمار زیادی از این نرم‌افزارها، حتی یک مورد مشابه خدماتی که سایت‌های خارجی با عنوان تحت وب ارائه می‌کنند، نیز در داخل کشور پیدا نکرد. اصولا در وب‌سایت‌های این برنامه‌ها تنها به معرفی محصول پرداخته شده است. نسخه رایگان در دست نیست و برای اطلاع از قیمت‌ها یا شرایط آبونمان لازم است مستقیما با شرکت مربوطه تماس گرفته شود که با ماهیت خدمات اینترنتی سنخیت چندانی ندارد.


اگر شرایط تحریم‌ها در آینده تغییر کنند و شرکت‌ها و گروه‌های ایرانی به خرید خدمات مستقیم از سایت‌های خارجی دسترسی یابند، بعید به نظر می‌رسد که محصولات ایرانی تحت وب با این روش شانس چندانی برای رقابت داشته باشند. شرکت‌های متوسط یا بزرگی که به دنبال راه‌حل مناسب برای مدیریت وظایف و پروژه‌هایشان هستند، از هم‌اکنون می‌توانند بدون هیچ پیچیدگی به بررسی محصولات خارجی بپردازند و در صورت بهبود شرایط، محصول خود را انتخاب کنند. در مقاله هفته بعد به بررسی نوع دوم راهکارهای موجود، یعنی میزبانی برنامه در محل مشتری، خواهیم پرداخت.

 

محیا کربلایی
تحلیلگر اقتصادی‌ و کسب‌و‌کار
بخش نخست

http://www.donya-e-eqtesad.com

   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۷
hasan sabilan ardestani

توضیحات : “زبان جسم” شاخه نوینی از علوم ارتباطی است که به بیان و”تعابیر جسمی” و مصطلحات آن می پردازد. این دانش می کوشد تا ساختار های بیان غیرکلامی را مورد مطالعه قرار دهد. فرضیه بنیادین پژوهشگران این رشته مبنی بر آن است که “حرکات معنادار جسم” قبل از کلام بروز و ظهور می یابد. نکته مهم آن است که این حرکات، بیانگر آن دسته از مفاهیمی است که از ذهن می گذرد اما بوسیله کلام بیان نمی شود. دانش زبان جسم، حرکات ناخوداگاه انسان را باز خوانی می کند.حرکات ناخوداگاه جسم در واقع نوعی علامات بصری و بیانگر احساسات و ادراکات پنهان ذهن ماست. این دانش به ما می آموزد تا برخی “علائم مفهومی غیر ارادی انسان” ها را شناسایی و درک کنیم. این درک می تواند شناخت نوینی را از انسانها بدست دهد. کما اینکه این دانش به شخص امکان میدهد تا از زبان جسم و مصطلحات آن بعنوان ابزاری برای بیان احساسات و ادراکات خود بهره ببرد.

کتابهای دیگر

نام کتاب : راهنمای زبان جسم
نویسنده : فرید یاسمین
تعداد صفحه : 97
حجم فایل : 2,950 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۵
hasan sabilan ardestani
مشتریان طرفدار؛ بزرگ‌ترین دارایی کسب‌وکار شما

مارکتینگ نیوز-مبحث مشتریان طرفدار یکی از مفاهیم بازاریابی است که شامل استراتژی‌های تمرکز بر مشتری بوده و بر تمامی نقاط ارتباطی یک کسب‌وکار با مشتریان ازجمله محصول، خدمات، فروش، پشتیبانی و شکایات دلالت دارد. 

 

مقوله مشتریان طرفدار به‌دلیل فراهم کردن روش‌هایی برای نفوذ در وفادارترین مشتریان به‌عنوان سفیران نام تجاری، با هدف ایجاد آگاهی، افزایش فروش و ارتقای درآمد از اهمیت چشمگیری برخوردار است. به این منظور، در ادامه به چهار دلیل اصلی اهمیت مشتریان طرفدار برای کسب‌وکار‌های مختلف پرداخته می‌شود.

 

۱. تبلیغات شفاهی، عامل اصلی تحقق تصمیمات خرید

پژوهشی که توسط گروه مشاوره مکینزی صورت گرفته است حاکی از این است تبلیغات شفاهی یکی از عوامل اصلی و برانگیزاننده بیست تا پنجاه درصد تمامی تصمیمات خرید است. نکته جالب توجه اینکه، نتایج همین پژوهش نشان می‌دهد تبلیغات شفاهی بر فرآیند اولین خرید یک محصول یا خرید کالای گران‌قیمت تاثیر بسزایی دارد. به این ترتیب این دو سناریو به مطالعه بیشتر، جست‌وجوی نظرات و بررسی تصمیمات خرید بیش از حد معمول نیاز خواهد داشت. هر یک از ما در نقش یک مشتری دست کم یک بار تجربه خرید کالایی را داشته‌ایم که انتظارات ما را به خوبی برآورده نساخته است و منجر به ایجاد احساس پشیمانی و ندامت شده است. اغلب اوقات، در صورت بهره‌مندی از نظرات یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکاران امکان جلوگیری از اتخاذ چنین تصمیماتی وجود دارد. به‌نظر شما شرکت اپل چگونه توانسته است در دهه گذشته رشد چشمگیری را تجربه کند؟ بله، صرف هزینه‌هایی برای تبلیغات خلاق راهکار شرکت اپل بوده است، اما آیا این نکته برای کامپیوترهای شرکت مایکروسافت و player‌های سونی صادق بوده است؟

روشن است که کیفیت محصولات اپل و تجربه مشتری این شرکت فروش موفقی را برای آن رقم زده است. این ترکیب میلیون‌ها سفیر برند را برای اپل به ارمغان آورده است که میلیون‌ها نفر را در خرید آی‌پاد، آی‌پد، آی‌فون وآی مک راهنمایی کرده‌اند. مایکروسافت و سونی فقط این مشتریان پرشور را کم داشته‌اند تا درباره کامپیوترها و player‌های آنان تبلیغات شفاهی انجام دهند.

 

مهم‌ترین نکته آموزنده، تولید محصولات و ایجاد تجارب بدیعی است که مشتری عاشق آنها است. شما به‌عنوان یک تولیدکننده انتظار دارید مشتری با دوستانش درباره محصولات شما سخن بگوید، چه در حین تصمیم برای انجام یک خرید و چه در حین گفت‌وگوهای روزمره.

 

۲. افراد به دوستان و اعضای خانواده خود بیش از هر منبع اطلاعاتی دیگری اعتماد دارند

براساس مطالعات صورت گرفته توسط Nielsen که با موضوع اعتماد مشتری انجام گرفته است، ۹۲ درصد افراد بر توصیه‌های آشنایان بیش از هر منبع اطلاعاتی دیگری اعتماد دارند. بر همین اساس، اعتماد به تبلیغات تلویزیونی ۴۷ درصد و تبلیغات اینترنتی به میزان ۳۳ درصد ارزیابی شده است. این آمار هیچ جای تعجبی ندارند. شما در جایگاه یک مشتری، به نظرات دوستان خود بیش از یک تبلیغ تلویزیونی اعتماد خواهید داشت. اما به نظر شما چنین حالتی چه تاثیری بر کسب‌وکار شما خواهد داشت؟ تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که به‌عنوان یک مدیر کسب‌وکار، چه هزینه‌ای صرف تبلیغات می‌کنید؟ چه درصدی از این تبلیغات اعتماد مشتریان را جلب نمی‌کند؟ در مقایسه، چه مقدار صرف اجرای استراتژی‌های مشتری طرفدار می‌کنید؟

 

۳. مشتریان ارجاع داده شده معمولا حساسیت کمتری نسبت به قیمت‌ها دارند

در اصل مشتریانی که به کمک تبلیغات شفاهی نصیب کسب‌وکار شما می‌شوند در مقایسه با گروهی که به روش‌های دیگر تبلیغاتی جذب می‌شوند، هزینه‌ای ندارند. روشن است که هزینه‌های اولیه‌ای به‌منظور تاثیرگذاری بر این گروه از مشتریان و البته اجرای برنامه‌های مشتریان طرفدار نیاز است اما به‌طور کلی هزینه جذب مشتری به این روش در مقایسه با هزینه جذب مشتری به واسطه روش‌های دیگر تبلیغاتی بسیار ناچیز است.

 

تجربه نشان داده است که این گروه از مشتریان حساسیت کمتری نسبت به قیمت دارند، زیرا به واسطه گروه دیگری از مشتریان شما که مورد اعتماد آنان هستند، به کسب‌وکار شما ارجاع داده شده‌اند به همین دلیل اعتماد قابل‌توجهی به قیمت‌ها و ارزش‌هایی که از محصولات و خدمات کسب می‌کنند، دارند. 

 

براساس پژوهش‌هایی که توسط گروهی از محققان در دانشگاه Goethe صورت گرفته است، برنامه‌های ارجاع مشتری از نظر مالی روشی جذاب برای کسب‌وکارها در جذب مشتری جدید بوده است. این مطالعه با بررسی اطلاعاتی از پایگاه داده 10 هزار مشتری یک بانک در سال ۲۰۰۶، به این نتیجه رسیده‌ که نزدیک به نیمی از این مشتریان به کمک روش‌های ارجاع به مشتریان بانک تبدیل شده‌ و نیمی دیگر از طریق نامه‌های الکترونیک یا تبلیغات مستقیم جذب شده‌اند. تحلیل فوق نشان می‌دهد مشتریان ارجاع داده شده حاشیه بالاتری دارند و ارزش طول عمر مشتری بودن آنان بیش از مشتریان دیگر است.

مهم‌ترین نکته این است که مشتریانی که از طریق استراتژی‌های مشتریان طرفدار جذب کسب‌وکاری می‌شوند، هزینه کمتر و سود بیشتری نسبت به مشتریان دیگر برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورند.

 

۴. طرفداران، مشتریانی هستند که پول بیشتری خرج می‌کنند

مشتریان طرفدار فقط شامل مشتریان جدید نمی‌شود، در میان مشتریان پیشین مواردی هم هستند که از ارزش بالایی برخوردار هستند. این گروه بارها برای خرید مجدد به شما رجوع می‌کنند، اغلب بسته‌های خریداری شده را ارتقا می‌بخشند و به آسانی قراردادهای خود را تمدید می‌کنند.

 

مشتریان طرفدار؛ سفیران برند و بزرگ‌ترین دارایی کسب‌وکارها

مشتریان طرفدار برای تمامی کسب‌وکارها از اهمیت برخوردار هستند زیرا ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که دیگر مهم‌ترین عامل فروش محصولات تنها تولیدکننده نیست، بلکه مشتری هم نقشی در این فرآیند برعهده دارد. خریداران به صورت فراگیر خواهان دریافت اطلاعاتی در خصوص محصولات و خدمات مختلف هستند، دوستان مورد اعتماد، اعضای خانواده و همکاران بهترین منابع اطلاعاتی محسوب می‌شوند. به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی، باید به دنبال ایجاد خلاقیت و استفاده از روش‌هایی برآیید که مشتریان شاد و راضی را بر سر راه این گروه از مشتریان قرار می‌دهد. 

 

نویسنده: Ross Beard

مترجم: فریبا ولیزاده

منبع: دنیای اقتصاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۷
hasan sabilan ardestani

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کمپین تبلیغاتی از برنامه ریزی تا اجرا، نام کتابی است به قلم دکتر محمود دهقان طرزجانی، که در 152 صفحه توسط انتشارات مبلغان در سال 1393 به چاپ رسیده است.


مولف در بخش مقدمه ی کتاب اقدام به ارائه تعریف از کلمه ی کمپین نموده است و تاکید بر این موضوع که باید دستاوردهای علم روابط عمومی، تبلیغات و فروش و بازاریابی در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرد، می افزاید: متاسفانه تجربه ی انباشته ی جهانی در علوم ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و فروش مورد پذیرش بسیاری از مدیران صنایع و مراکز تولید ی و خدماتی کشور نیست. مهمترین تفاوت تبلیغات علمی با تبلیغات سنتی در پنج ویژگی به شرح ذیل است:

1- در تبلیغات علمی، قبل از تولد هر محصول یا خدمتی، سنجش مستقلی از شرایط آن محصول استخراج میشود.
2- هدف ها و استراتژی های کمپین از میان نتایج بازار و آسیب شناسی محصول استخراج میشود.
3- تبلیغات بر پایه کمپین علمی اثر بخش است. یعنی قطعا ًبه فروش محصول یا خدمت منجر می شود.
4- در حالیکه بسیاری از فعالیت های تبلیغاتی غیر علمی نه تنها اثر بخش نیستند و به فروش منتهی نمیشود بلکه دربسیاری موارد به ضد تبلیغ منجر میشود.
5- در کمپین تبلیغاتی به دلیل اطمینان از نظریات و روش های علمی اثر بخش نتایج تبلیغات، ضمانت میشود.

فصل اول کتاب با عنوان ساختار یک طرح کمپین، نویسنده به ارائه تعریف جامع از کمپین و همچنین عناصر و مراحل اصلی تشکیل دهنده یک کمپین علمی و جامع تبلیغاتی پرداخته و همچنین مفهوم هر یک از عناصر اصلی کمپین و اجزای تشکیل دهنده آن را توصیف نموده.

در فصل دوم نیز به موضوع علائم بحران در صنعت و تجارت و عوامل تشدید کننده بحران و روش های کشف آن پرداخته شده است. وی با اشاره به 15 عامل که به عنوان عناصر آمیزه ی بازاریابی قلمداد میشوند در رده نهم به عنصر روابط عمومی اشاره داشته و میگوید: یکی از ابزارهای مهم ترویجی برای معرفی و فروش هر محصول یا خدمت، روابط عمومی است، که در سازمانها و بنگاه ها به آن توجه لازم نشده است.
روابط عمومی به معنای واقعی پل ارتباطی میان سازمان یا شرکت و تمامی رسانه ها و مراجعه کنندگان به آن سازمان یا مخاطبان شرکت است. ولی متاسفانه جایگاه روابط عمومی در سازمان های دولتی و خصوصی ایران به درستی درک نشده و صرفاً به واحدی اطلاق میشود که مسئول برگزاری جشن ها، مراسم تودیع و... است.
مدیر روابط عمومی واقعی کسی است که در جریان تمامی سیاست ها و تصمصم گیری های سازمانی اعم از عادی یا طبقه بندی شده (محرمانه) قرار دارد و سخن گوی سازمان و شرکت است.

در فصل سوم نیز الگوی تحلیل SWOT تعریف و اجزا و عناصر تشکیل دهنده ی آن و موارد کاربرد هر یک از اجزای چهارگانه ی این تحلیل درکمپین تبلیغاتی توضیح داده شده است.

مخاطب و خوانندگان این کتاب با مطالعه فصل چهارم قادر خواهند بود تعریف کامل و جامعی از مفهوم و ماهیت استراتژی کمپین و عناصر تشکیل دهنده ی آن و همچنین عوامل موثر بر تصمیم گیری خریدار و مخاطب داشته باشند.

همچنین موضوع مهم استراتژی ارتباطی و تاکتیک ها و فنون مهم این فرایند در حوزه ی تبلیغات در فصل پنجم کتاب آمده است. در این فصل موضوع جاذبه های تبلیغاتی مطرح شده که در واقع ابزارهایی هستند که در خدمت استراتژی های تبلیغاتی اند و به اجرایی شدن آنها کمک میکنند. از نظر تبلیغاتی هر پیام تبلیغاتی برای اینکه بتواند مخاطب را به سوی خود جلب کند از یک یا چند جاذبه استفاده میکند که عبارتند از:

1- جاذبه منطقی و اطلاع رسانی
2- جاذبه ی احساسی و هیجانی
3- جاذبه ی ترس
4- جاذبه ی خنده و طنز
5-جاذبه جنسی
6- جاذبه ی بازگشت به گذشته
7- جاذبه ی همذات پنداری

مولف در فصل ششم کتاب مذکور بر اهمیت طرح ریزی رسانه و نقش و جایگاه و کارکرد آنها در کمپین و استراتژی تعیین و انتخاب رسانه را برای مخاطبان به شکل مبسوط ارائه کرده است.

فصل هفتم کتاب نیز سایر فعالیت های ارتباطات بازاریابی را با روشی ساده و کاربردی را توضیح داده و فصل هشتم نیز در مورد تخصیص منابع و بودجه بندی در کمپین های تبلیغاتی با این رویکرد که تعیین بودجه ی تبلیغاتی اثر بخش یکی از پر چالش ترین مراحل و اجرای یک کمپین است، میباشد.

همچنین در این بخش به عوامل اثر گذار بر بودجه ی تبلیغاتی سازمان ها اشاره شده که شامل موارد ذیل است:

الف- منحنی عمر
ب- سهم بازار
ج- وضعیت رقابت
د- استراتژی تمایز

و در نهایت نیز فصل نهم کتاب در مورد روش ها و معیارهای ارزیابی کمپین و همچنین تئوری ها و تاثیر تبلیغات بر میزان فروش محصول و خدمت و مشکلات سنجش اثر بخش تبلیغات میباشد.

mbanews.ir - مریم غضنفری
سه شنبه 19 خرداد 1394



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۷
hasan sabilan ardestani

شماره 98 فصلنامه رسانه منتشر شد

نود و هشتمین شماره فصلنامه رسانه ویژه بهار 1394 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مطالب این شماره از فصلنامه شامل مجموعه‌ای از مقالات پژوهشی است که از سوی نویسندگان و پژوهشگران حوزه رسانه تحریر شده و در آن به موضوعاتی چون سیاستگذاری‌های رسانه‌ای، جو سازمانی و رفتار شهروندی، تأثیر سریال‌های تلویزیونی و فرهنگ نامگذاری مردم ، هژمونی فرهنگی در بازی‌های رایانه‌ای...، و چگونگی به کارگیری نرم خبرها پرداخته شده است.

عناوین مقالات این شماره از رسانه و زمینه‌های مطالعاتی آن‌ عبارت‌اند از:

تنوع فرهنگی ایران و الزامات سیاستگذاری رسانه‌ای

(مطالعة موردی شبکه‌های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ‌ایران)/ مسعود کوثری و سیدحسن آذری

در مقاله نخست رسانه با اشاره به تنوع فرهنگی بالای ایران، الزامات سیاستگذاری صحیح و متناسب با تنوع فرهنگی ایران درباره شبکه‌های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد بحث قرار گرفته است. بدین منظور بر مبنای سیاست رسانه‌ای و روندهای حمایت رسانه‌ای از تنوع فرهنگی، ضرورت‌ها و ظرفیت‌های شبکه‌های استانی در نظام رسانه‌ای ایران استخراج شده و در ادامه به ارزیابی سیاست‌های وضع شده درباره شبکه‌ها و نیز عملکرد آن‌ها پرداخته شده است.

 

رابطه بین جوّ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی خبرنگاران شاغل در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)/ طاهر روشندل اربطانی و مسعود مقصودی

در این مقاله محقق به‌دنبال آن است که با بررسی رابطه میان جو سازمانی حاکم بر خبرگزاری‌ ایرنا، به عنوان یکی از مهم‌ترین رسازمان‌های خبری کشور و رفتار شهروندی سازمانی خبرنگاران شاغل در آن به تحلیل و تبیین روابط میان این دو متغییر با هم  و همچنین با ابعاد و اجزای یکدیگر بپردازد. روش به کار گرفته در این پژوهش با توجه به ماهیت تحقیق روش تحقیق توصیفی و تکنیک همبستگی است

 

بررسی نقش فیس‌بوک بر تغییر ماهیـت شیـوه‌های انتشـار اخبـار و اطلاعات از دیدگاه روزنامه‌نگاران تهرانی عضـو شبکه اجتماعی فیس‌بوک/ علی گرانمایه‌پور و فروغ جیرانی

این پژوهش در نظر دارد تا با بررسی رسانه‌های جدید نظیر فیس‌بوک به عنوان یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی، به شناخت بهتر و دقیق‌تر این نوع رسانه دست یابد و تأثیر این رسانه نوظهور را بر ماهیت تولید اخبار و انتشار آن در جامعه مورد مداقه قرار دهد.

 

پخش سریال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و فرهنگ نامگذاری مردم/ ناهید کُردی و طاهر براتچیان

رسانه‌ها به صورت تدریجی بر ذهن مردم تأثیر گذاشته و حساسیت‌ها و برداشت‌های تازه‌ای را نسبت به تمام جنبه‌های زندگی در میان آنان ایجاد می‌کنند. با توجه به اینکه فراوانی نام‌ها در هر جامعه نشان‌دهنده گرایشات و رویکردهای فرهنگی مردم است، در کشورهای مختلف دولت‌ها در صدد نظارت و کنترل این تغییرات هستند. در این پژوهش با استفاده از دو روش اسنادی و پیمایشی به بررسی رابطه پخش‌ سریال‌های تلویزیونی و فراوانی نام‌ها در جامعه پرداخته شده است.

 

بررسی سلطة (هژمونی) فرهنگی در بازی‌های رایانه‌ای (با تکیه بر بازی سیمز)/ محمدرضا رسولی و زهرا رستگار

امروزه بازی‌های رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای نوظهور با بهره‌مندی از ژانرهای گوناگون و ارائه محتواهای متنوع بر طرز زندگی و فرهنگی افراد تأثیر بسزایی دارند. در این پژوهش محقق به توصیف و تحلیل نشانه شناختی سبک زندگی در یکی از بازی‌های رایانه‌ای به نام سمیز پرداخته و با استفاده از روش نشانه‌شناختی به توصیف و بررسی انواع نشانه‌ها و دلالت‌های ضمنی، جانشینی و همنشینی در بازی سمیز پرداخته است.

 

بررسی تطبیقی چگونگی به‌کارگیری نرم‌خبرها

(مطالعه موردی بخش‌های خبری 20:30 شبکة دوم سیما و 60 دقیقه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی)/ حسین بصیریان جهرمی و فریماه فهیم‌دانش

محقق در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوا و پرسشنامه معکوس به بررسی تطبیقی چگونگی به کارگیری نرم خبرها در بخش خبری اخبار 20:30 شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و بخش خبری 60 دقیقه شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی پرداخته است.

نرم خبر نوعی از سبک خبری است که ماهیتی گزارش‌گونه دارد که عمدتاً برای پوشش موضوعات گوناگون درحوزه عمومی بکار می‌رود. این ژانر خبری قدمتی طولانی دراخبار کشورهای در حال توسعه یافته دارد و در دستور کار اکثریت قریب به اتفاق شبکه‌های خبری قرار دارد.

 

سیاست‌های خبری در زمینة اخبـار جنـگ

(مطالعة موردی ایالات متحده آمریکا)/ ارُل ایلهان و نالان دیریک، ترجمة سعید باقری و مصطفی اسکندری

تکنولوژی‌های ارتباطاتی که باعث گسترش اطلاعات است همواره توسط دولت‌ها نظارت و کنترل می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از کارآمدترین کشورهای جهان در زمینه ارتباطات، چگونه تکنولوژی‌های نوین ارتباطاتی را در جنگ ویتنام، جنگ اول خلیج فارس و جنگ دوم خلیج فارس به کار گرفته و این امر به چه نحو در سیاست‌های خبری این کشور منعکس شده است.

 

مطالب دیگر فصلنامه شامل گزارش نشست تخصصی بررسی نقش هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات است که 16 دی ماه سال 1393 با حضور متخصصان، هنرمندان و مسئولان تبلیغات کشور در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شده است.

همچنین فهرست سخنرانان و گزارش تصویری دو نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشکده‌های ارتباطات و مدیران گروه‌های تخصصی ارتباط و مدیریت رسانه که به ترتیب در آبان و دی ماه سال 1393 در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شده‌اند، بخش دیگری از مطالب این شماره را تشکیل می‌دهند.

پایان‌بخش موضوعات فصلنامه نیز شامل فهرست گزیده مقالات ارتباطات جمعی در مطبوعات است که در این بخش گردآوری شده است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این شماره از فصلنامه رسانه می‌توانند به واحد فروش کتاب، واقع در طبقه همکف ساختمان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مراجعه کنند.

انتهای خبر //  دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۴
hasan sabilan ardestani

کتاب رسانه‌های اجتماعی منتشر شد

کتاب رسانه‌های اجتماعی، نوشته جواد افتاده، با مقدمه‌ای از دکتر هادی خانیکی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، کتاب رسانه‌های اجتماعی، حاصل کار پژوهشی نویسنده در زمینه ویژگی‌ها و الگوهای رسانه‌های اجتماعی است که در سال 1392، در قالب پایان‌نامه و به راهنمایی دکتر هادی خانیکی در دانشگاه علامه طباطبایی انجام گرفته است.

این پایان‌نامه در شمار نخستین کارهای دانشجویی در این زمینه است که  ناظر به حضور فعال محقق در رسانه‌های اجتماعی است.

رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزارهای ارتباطی بین‌فردی، از تأثیرگذارترین عوامل تحولات و تغییرات عصر حاضر محسوب می‌شوند که برپایه اینترنت و تکنولوژی‌های متحرک وب پایه‌ای برای تبدیل ارتباط دیالوگی دوسویه شکل گرفته‌اند و دارای ویژگی‌ها و ساختارهایی حرفه‌ای هستند. این رسانه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا در فضای مجازی به تبادل اطلاعات و تولید محتوا بپردازند.

یکی از مهمترین آثار این دسته از رسانه‌های جدید، شبکه‌ای شدن قدرت جهان رسانه‌ای آن‌هاست که آن‌ها را تبدیل به شبکه‌های بنیادین قدرت‌سازی در جامعه کرده است.

در جهان پیش رو کمتر عرصه‌ای را می توان یافت که از تاثیرات این تحول فناورانه برکنار باشد. در واقع مطالعات تغییرات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوامع بدون توجه به این پدیده ارتباطی ناممکن است.

دکتر هادی خانیکی در مقدمه این کتاب بیان می‌کند: «شبکه‌های ارتباطی نهفته در رسانه‌های اجتماعی در واقع شبکه‌های بنیادین قدرت‌سازی در جامعه شده‌اند که به اتکای قدرت اتصال کم توانسته‌اند، بدون آن‌که در هم ادغام شوند، در عرصه‌های گوناگون دائماً در حال خلق قدرت‌ها و پادقدرت‌های جدید باشند. شبکه‌هایی ارتباطی که پیرامون هر مسئله و منفعتی شکل می‌گیرند و پیوندها و اتصال‌هایی که میان آن‌ها بوجود می‌آیند، موضوع اصلی در مطالعه ساخت و بافت رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌ای شدن قدرت، و قدرت در جامعه شبکه است که به‌رغم طرح نظریه‌ها و انجام مطالعات گوناگون هنوز نیازمند تلاش‌های فراوان دیگر است.»

اینکه رسانه‌های اجتماعی چه هستند؟ به چه کار می‌آیند؟ از کجا آمده‌اند؟ به کجا می‌روند؟ چه زیرساخت‌های فکری و نظری دارند؟ تکلیف دولت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارها در مواجهه با این پدیده چیست؟ سؤالاتی است که در 5 فصل کتاب به آن پرداخته شده است.

فصل اول با عنوان مفاهیم رسانه‌های اجتماعی، درباره چیستی، انواع و ویژگی‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی بحث می‌کند و تفاوت آن را با رسانه‌های جمعی توضیح می‌دهد.

فصل دوم با عنوان رسانه‌های اجتماعی در کسب و کار به تلاقی رسانه‌های اجتماعی و کسب و کارها می‌پردازد و با ذکر مفاهیم این بحش، به ایجاد کمپین، بازاریابی و استراتژی در این رسانه‌ها می‌پردازد.

فصل سوم با پرداختن به رسانه‌های اجتماعی و کسب و کار، ضمن متمایز ساختن مدل کسب و کار رسانه‌های اجتماعی از سایر کسب و کارها، موضوعاتی چون کسب وکار اجتماعی، بازگشت سرمایه‌گذای، و مدل‌های درآمدی و استراتژی در رسانه‌های اجتماعی را مطرح می‌کند.

فصل چهارم بررسی اهمیت شبکه‌های اجتماعی را مدنظر قرارداده و پیدایش، چیستی و ظهور شبکه‌های اجتماعی آفلاین و آنلاین را مورد بحث قرار می‌دهد.

در این فصل ضمن پرداختن به تفاوت شبکه‌های اجتماعی با رسانه‌های اجتماعی، انواع روندها و آینده شبکه‌های اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته است.

فصل پنجم، مفاهیم نظری رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند و نظریه‌هایی از جمله جامعه شبکه‌ای، حوزه عمومی، شش درجه جدایی و جهان‌های کوچک را به‌عنوان نظریه‌های آکادمیک، نظریه‌های غنای رسانه‌ای، همزمانی رسانه‌ها و سرشت رسانه‌ها به‌عنوان نظریه‌های رسانه‌های جدید و نظریه‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان نظریه‌‌های اجتماعی نیز مرور می‌کند.

مروری بر تحقیقات پیشین و تاریخچه رسانه‌های اجتماعی از بدو اینترنت تا پایان سال 2013 نیز در آخرین بخش کتاب وقایع‌نگری شده و در پایان پی‌نوشت و منابع کتاب آورده شده است.

کتاب رسانه‌های اجتماعی در  152 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و در قطع رقعی برای نخستین بار خرداد ماه سال جاری توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و به بازار عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه  این کتاب می‌توانند به واحد فروش کتاب واقع در طبقه همکف ساختمان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مراجعه نمایند.

انتهای خبر //  دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۰۳
hasan sabilan ardestani

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. انتخاب نام مناسب بسیار مهم است، در ادامه چند اشتباه معمول را که کارآفرینان در انتخاب نام تجاری برای کسب‌وکارشان انجام می‌دهند، معرفی می‌کنیم. با دوری از این اشتباهات می‌توانید نام تجاری ماندگار و مناسبی برای خود تهیه کنید.

1- استفاده از نام‌هایی که دسترسی به آنها از دسترسی به تاکسی در شب سال نو هم سخت‌تر است.
آیا نامی که انتخاب کرده‌اید قبلا استفاده شده یا خارج از دسترس است؟ اگر قبلا ثبت شده یا توسط شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد، شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای مشاهده علائم و اسامی ثبت شده می‌توانید به وب‌سایت مربوط به اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات کشور خود مراجعه کنید، اما ثبت نشدن انتخاب شما در این سایت، صرفا به منزله قابل استفاده بودن آن برای شما نیست. 
علائم تجاری می‌تواند طبق قوانین غیرمدون (عرفی) مورد استفاده قرار بگیرند یا طبق قانون کشور ثبت بشوند. اما برخی از آنها که توسط شرکت‌ها استفاده می‌شوند، ممکن است به ثبت رسمی نرسیده باشند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از اینکه علامت انتخابی شما در جای دیگری استفاده می‌شود یا نه، از طریق شرکت‌هایی مانند Thomson Reuters که منابع و اطلاعات علائم و برند‌های تجاری را جمع‌آوری می‌کنند، آن را پیگیری کنید. 


مورد دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آیا دامنه مرتبط با این نام در دسترس هست یا خیر! (شما می‌توانید برای آگاهی از در دسترس بودن آن به سایت دامنه‌های ثبت‌شده godaddy.com مراجعه کنید). همچنان در دسترس نبودن این دامنه نام انتخابی، به معنی این نیست که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. مانند برند Tesla که مالک دامین Tesla.com نیست، اما هر جایی که این اسم شنیده می‌شود، نام شرکت تسلا موتورز را تداعی می‌کند.


2- استفاده از چاشنی مخصوص و منحصربه‌فرد برای پررنگ و لعاب‌تر کردن نام شرکت تجاری.
هرگز در نام شرکت از نام خدمات و محصولات آن شرکت استفاده نکنید. در ابتدا همچنان‌که شرکت به سمت توسعه و رشد پیش می‌رود که قطعا این‌طور خواهد بود، شما ممکن است توجه مشتریان خود و درآمدی را که در مدت معین انتظار داشتید از دست بدهید. ثانیا؛ زمانی که نام محصولات عمده یا برچسب توصیفی خدمات را روی شرکت خود می‌گذارید، ممکن است طبق قانون برای ثبت آن در کسب‌و‌کارتان با مشکل مواجه شوید.  اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات ایالات متحده از ثبت نام‌های تجار‌ی‌ای که در آنها از کلمات توصیفی استفاده‌شده اجتناب می‌کند؛ یعنی اسامی که در آنها اجزای ترکیبی، ویژگی، عملکرد، مشخصه یا هدف استفاده اختصاصی از محصولی باشد را ثبت نمی‌کند. در سال 1986 نام «Bed & Breakfast Registry» (رزرو تخت و صبحانه) به‌عنوان نام تجاری مورد قبول واقع نشد؛ زیرا در آن ارائه خدمات رزرو محل اقامت و سایر موارد اینچنینی وجود داشت. همچنین در سال 1987 نام تجاری «Apple Pie» نیز برای یک برند عطر موردقبول واقع نشد. از سوی دیگر نام‌هایی که در آن توصیفی از محصول و خدمات نباشد ولی مرتبط با آن باشد، می‌تواند ثبت شود. به‌طور مثال نام شرکت «Apple» اساسا در ارتباط با کامپیوتر و محصولات الکترونیکی آن نیست ولی حمایت قابل توجهی را دارا است. با این حال خط ظریفی میان متمایز و خلاق بودن یا مبهم و بی‌ربط بودن وجود دارد. علاوه‌بر این باید از اسامی شعار مانند و کلیشه‌ای که در اغلب نام شرکت‌ها استفاده شده اجتناب کرد. مانند کلمات: همکاری، اهرم، اوج...، که در اثر استفاده زیاد معنی اصلی خود را از دست داده‌اند و برای مشتریان کسل‌کننده شده‌اند.


3- انتخاب کردن نام‌هایی که طولانی‌تر از دماغ پینوکیو است
هر چقدر نام تجاری طولانی‌تر باشد، شانس کمتری برای به خاطر سپاری آن وجود دارد. اغلب نام‌های به یادماندنی؛ مانند آمازون، اپل و... دارای دو یا سه کلمه هستند. حتی شرکت‌های بزرگ که نام‌های طولانی دارند، از نام کامل خود استفاده نمی‌کنند و علامت اختصاری آن را به‌کار می‌برند. مانند شرکت PricewaterhouseCoopers که از نام اختصاری PwC روی محصولاتش استفاده می‌کند.


4- از انتخاب اسامی‌ای همچون Seven-car روی محصولات خود اجتناب کنید.
اسامی از این قبیل ممکن است بسیار جذاب و ابتکاری باشد، ولی انتخاب آنها برای کسب‌وکاری غیر مرتبط موثر نخواهد بود.


5- فراتر نرفتن از محل اقامت
اگر در آینده قصد دارید شرکت را در خارج از محدوده جغرافیایی خود توسعه بدهید، از آوردن توضیح جغرافیایی در نام شرکت که می‌تواند فعالیت آن را محدود کند، خودداری کنید. البته در اینجا هم خطوط ظریفی وجود دارد. از طرفی آوردن نام شهر در نام شرکت ممکن است توسعه بالقوه آن را محدود کند و از طرف دیگر می‌تواند جذابیت ایجاد کرده و آن شرکت را از شرکت‌های مشابه در مناطق دیگر متمایز کند.


6- انتخاب نام‌هایی که حتی خودتان هم نمی‌توانید به درستی آن را تلفظ کنید.
حتما نام‌های انتخابی را از لحاظ املایی چک کنید. وقتی در نام یک شرکت غلط املایی وجود داشته باشد، باعث می‌شود که شرکا، کارمندان و مشتریان بالقوه اعتماد خود را نسبت به توانایی‌های شما از دست بدهند. حتی اگر این اشتباه املایی را توضیح دهید، مخاطبان خود را برای همیشه از دست می‌دهید.


«Whose Your Landlord» نامی است که یک شرکت املاک برای وب‌سایت خود انتخاب کرده است. انتخاب کلمه Whose به جای who’s، یک اشتباه عمدی است که باعث می‌شود اجاره‌کنندگان احساس بهتری در اجاره ملک داشته باشند. (صاحبخانه شما کیست؟ - این صاحبخانه مال کیست؟) با این حال توضیحی برای کسانی که تعصب گرامری دارند در سایت وجود دارد.
7- نام تجاری را در دست تست و آزمایش قرار ندهید.


قبل از آنکه نام خود را نهایی کنید در مورد بازخورد آن تحقیق کنید. کشف کنید که مخاطبان و مشتریان در مورد برند انتخابی شما چه نظر و احساسی دارند. یک لوگو مشابه با نام‌های مختلف و با توجه به کسب‌و‌کارتان خلق کنید و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یا حتی از روش‌های علمی بیشتری برای آزمایش نام برند کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی نام‌های انتخابی‌تان را به اشتراک بگذارید و در مورد آنها نظرسنجی کنید تا ببینید کدام یک از نام‌های انتخابی شما، بیشترین موافقت را کسب خواهد کرد.

 

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/886048/#ixzz3cRXS12fN
مترجم: شهلا زمانی
منبع: huffingtonpost

    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۱
hasan sabilan ardestani

دانلود Telegram v0.8.21 - نرم افزار پیام رسان سریع و امن تلگرام

دانلود Telegram v0.8.21 - نرم افزار پیام رسان سریع و امن تلگرام

 می توان به جرأت گفت که در حال حاضر Telegram یکی از بهترین و امن ترین نرم افزارهای پیام رسان است. تلگــرام یک مسنجر قدرتمند، رایگان و بسیار عالی است که در ابتدا برای سیستم عامل اندروید منتشر شد اما از آنجایی که این نرم افزار متن باز است، توسعه دهندگان دیگری نسخه ی ویندوز، مک و لینوکس آن را نیز منتشر کردند. در حقیقت این نرم افزار به دلیل تمرکز بر روی سرعت و منیت بالا، مشهور شده است. همچنین تلگرام دارای یک رابط کاربری ساده و روان است و بسیار به نرم افزار واتس آپ شباهت دارد، از این رو بسیاری از افراد تصور می کنند که تلگرام برنامه ای است که از روی واتس آپ کپی شده است، اما ای تنها ظاهر تلگرام است که کپی شده و در عمل تلگرام امکانات خیلی بهتری دارد. با کمک این برنامه می توانید گروهی بالغ بر ۲۰۰ نفر ایجاد کنید و در ان به گفتگو بپردازید. علاوه بر ان شما قادر خواهید بود ویدیو تا حجم ۱ گیگ به اشتراک گذاشته و یا پیام های مالتی مدیا ارسال کنید. پیام ها در این برنامه رمزگزاری شده و در مقصد رمزگشایی می شوند بنابراین با اطمینان خاطر به چت بپردازید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Telegram:
- ارسال پیام ها سریع تر از هر مسنجر دیگری
- امنیت بسیار بالا
- امکان دسترسی به پیام های خود با استفاده از دستگاه های مختلف از جمله کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و ...
- رمزگذاری پیام ها
- گسترده شدن سرورهای تلگرام در سرتاسر جهان برای امنیت و سرعت
- متن باز
- رایگان
- قدرتمند
- ایجاد گروه های چت با بیش از 200 کاربر بدون کوچکترین مشکل
- در امان نگاه داشتن پیام ها از حمله هکرها
- بدون هیچ محدودیتی در اندازه فایل های مدیا و چت ها
- در اختیار قرار دادن انواع شکلک های فوق العاده زیبا برای استفاده در محیط چت توسط کاربر
- امکان شخصی سازی برنامه از عکس پروفایل گرفته، تصویر پس زمینه چت و شعار صفحه ورودی
- امکان اتصال به برنامه از دور افتاده ترین مکان ها
- امکان ارسال انواع مختلف اسناد
- دارای یک رابط کاربری ساده و روان
- و ...


شرکت سازنده: Telegram LLP.
حجم فایل: 13.21 مگابایت
تاریخ انتشار: 10:00 - 94/3/17
منبع: پی سی دانلود


رمز فایل

www.p30download.com

http://p30download.com/fa/entry/55750/
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۸
hasan sabilan ardestani

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب "دایرکتوری کارگزار روابط عمومی" (راهنمای ارتباطی روابط عمومی های کشور) در 460 صفحه در اندازه رحلی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب "دایرکتوری کارگزار روابط عمومی" (راهنمای ارتباطی روابط عمومی های کشور) در 460 صفحه در اندازه رحلی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.

به گزارش شارا، فهرست اطلاعات تماس روابط عمومی های نهادهای انقلاب اسلامی، وزارتخانه ها، سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و تعدادی از شرکت های معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران، تلفن، نمابر، پست الکترونیک، نشانی اینترنتی و نشانی پستی از جمله بخش های اصلی این کتاب است که می تواند راهنمای مفیدی باشد برای همه کسانی که در حوزه کسب و کار مشغول به فعالیت هستند.

 

بنابراین گزارش، این کتاب مشتمل بر مشخصات شش هزار واحد روابط عمومی است.


در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: دایرکتوری یکی از ابزار های مرجع برای دسترسی آسان به فهرست تماس گروهی از افراد و سازمان ها در حوزه های مختلف است. طرح "دایرکتوری کارگزار روابط عمومی" برای ارایه فهرست اطلاعات تماس روابط عمومی های نهادهای انقلاب اسلامی، وزارتخانه ها، سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و تعدادی از شرکت های معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران، تلفن، نمابر، پست الکترونیک، نشانی اینترنتی و نشانی پستی، کار بدیعی است که برای نخستین بار توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر می شود.

تهیه چنین راهنمایی در حوزه وسیع روابط عمومی دارای فواید زیادی بوده که از جمله ی آن می توان به شیوه طبقه بندی و ارایه اطلاعات -که بسیار مهم هم می باشد- اشاره کرد. هدف از نگارش یک راهنما کمک به خواننده در انجام سریع یک کار است، بنابراین طبقه بندی اطلاعات در این کتاب به گونه ای است که می توانید به سرعت و راحتی اطلاعات مورد نیازتان را پیدا نمایید. همچنین طبقه بندی مناسب اطلاعات با توجه به ماهیت و نوع اطلاعات و قرار دادن آن در زیر عناوین مناسب به خواننده در استفاده و پیدا کردن اطلاعات مورد نیازش کمک بسزایی می نماید.
 

تهیه این کتاب برای علاقمندان در دفتر انتشارات کارگزار روابط عمومی و با شماره تلفن 88062963 (سرکارخانم نوری) امکان پذیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۹
hasan sabilan ardestani

ساماندهی رسانه‌ها با کتاب «بررسی مدیریت رسانه» امکان‌پذیر شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر با ترجمه پیام زین‌العابدینی از سوی انتشارات تیسا منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «رشد و گسترش رسانه‌ها در دهه 90 میلادی در جهان سبب پیدایش و شکوفایی رشته‌هایی شد که بتوانند بسیاری از نیازمندی‌های جامعه امروزی را تأمین کنند. مدیریت رسانه یکی از همین رشته‌های نوپا و بین‌رشته‌ای است که از علوم دیگر از جمله ارتباطات،‌ مدیریت، کامپیوتر،‌ اقتصاد و هنر بهره‌ می‌گیرد و هدف آن تأمین خواسته‌های مردمان امروزی است؛ مردمانی که در جامعه جهانی، متأثر از پدیده‌های اجتماعی، فرهنگ‌ها، امیال و آمال بیگانگان و خود،‌ در تلاشند تا زندگی سالمی بسازند. به همین علت است که روزبه‌روز بر اهمیت این رشته افزوده شده و ویژگی‌های آن نمایان می‌شود.»

به گفته مترجم این کتاب، بیش از دو دهه از آغاز و گسترش رشته مدیریت رسانه در ایران نمی‌گذرد،‌ ولی به‌رغم این زمان کوتاه، نیاز به پیشرفت و توسعه این رشته در وطن به‌خوبی و به‌درستی درک شده است. تلاش استادان در این زمینه ستودنی است اما این رشته با کمبود منابع علمی مواجه است. این کتاب سعی دارد سهمی هرچند ناچیز در رفع این مشکل داشته باشد و در بی‌نقص بودن برگردان متن اصلی به زبان پارسی هیچ ادعایی ندارد.

مخاطبان در چهارده فصل با مطالب این کتاب آشنا می‌شوند. بررسی موردی: جنگ‌های بالگردی، واکنش شمار(تیراژ) روزنامه به تغییرات اقتصاد محلی، بررسی پتانسیل یک روزنامه کاملاً الکترونیکی برای جوانان، عوامل ساختاری سهم در رتبه‌بندی تلویزیونی: وابستگی شبکه، باند پخش نفوذ کابلی و اشباع بازار، آزار جنسی و مسئولیت نیابتی سازمان‌های رسانه‌ای، مدلی پیش‌گستر برای حل مشکلات اخلاقی و ادغامات کوتاه مدت در رسانه‌های جمعی: دلیل موثق و ناموثق عناوین هفت فصل نخست این کتاب را تشکیل می‌دهند.

آیا باید قربانیان تجاوز را در اخبار معرفی کرد؟، بی توجهی به قانون تهمت و توهین تا چه حد برای سازمان شما هزینه‌بردار است؟، مشکل در سیستم تحویل: مشکلات مربوط به شمار (تیراژ) سنت لوئیس سان، برنده نارضایتی از پخش: توقیف پخش «NYPD BLUEl» میان ریسک اقتصادی و واکنش مخاطب نسبت به نظارت ورودی، معبری به اوج (رسیدن به مقام ارشد): چطور روزنامه‌های زنجیره‌ای برجسته ناشران را آموزش و توسعه (ترویج/ ترفیع) می‌دهند؟، پرداخت حقوق فروشنده‌های رسانه: پیشنهادها و حوزه جست و جو برای محققان مدیریت رسانه دیگر عناوین اصلی این کتاب هستند.

کتاب «بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر با ترجمه پیام زین‌العابدینی با شمارگان هزار و 200 نسخه در 303 صفحه به بهای 21 هزار تومان از سوی انتشارات تیسا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۳۱
hasan sabilan ardestani

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- کاربران فیسبوک می توانند درباره نحوه تعامل برند با آنها خشن باشند، و آنها احتمالا آنها در صورتی که فکر کنند که شما به فضای اجتماعی آنها هجوم برده اید بخواهند که شما را تحقیر کنند.


اهمیت یک استراتژی خوب گوگل بسیار سخت قابل تبیین است و بعد از همه این ها، باید اذعان داشت که فیسبوک با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان به شمار می رود. اما کاربران می توانند درباره برندهایی که در فیسبوک با آنها تعامل می کنند قدری خشن باشند و به ویژه در مورد برندهایی که می خواهند به فضای اجتماعی آنها با استفاده از تبلیغات پر سر و صدا حمله کنند.

 

 در کنفرانس رسانه اجتماعی پی آر نیوز در گرند هایت شهر نیویورک روز سه شنبه، مدیر کسب و کار اجتماعی و تعامل جامعه در ای ام سی، 6 نکته را درباره ایجاد محتوا که می خواهند نزد مخاطبان محبوب شود را بیان کرد که در این یادداشت به آن می پردازیم:


1. مردم دوست دارند بخندند. در فیسبوک، طنز بهترین راه برای جلب احساسات مردم برای برند شماست.


2. فقط این را رها نکنید. این محتوای شماست. به مخاطبان خود دلیلی بدهید که به صفحه شما بازگردند و محتوای بیشتری را دریافت کنند.


3. فیسبوک سایت دات کام شما نیست. احساس آزادی برای کارهایی کنید که به طور معمول در سایت شما قابل اجرا نیست.


4. با وکلا و طراحان طرح دوستی بریزید. این کمک می کند که در زمانی که به کمک آنها نیاز دارید اختلاف و تغییر در طرح ها، آنها خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.


5. بدانید که چرا از فیسبوک استفاده می کنید. فقط از آن به خاطر اینکه باید استفاده کنید، استفاده نکنید.


6. منابع جهانی را شناسایی کنید. مردم به گونه های مختلفی با فیسبوک تعامل می کنند و این مساله در تمام جهان وجود دارد. صفحات فیسبوک ویژه ای برای هر کشور درست کنید که به مسائل آنها می پردازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۱
hasan sabilan ardestani
آیین نامه ساختار مدیریت روابط عمومی فدراسیون های ورزشی

  

آیین نامه ساختار مدیریت روابط عمومی فدراسیون های ورزشی

 

دانلود فایل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۰
hasan sabilan ardestani

             ایرانی‌ها روزی ۹ ساعت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند

ارتباطات > رسانه‌های آنلاین - همشهری آنلاین:
مشاور وزیر ورزش و جوانان، با اعلام اینکه سه پنجم ایرانی‌ها از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، گفت: میانگین استفاده روزانه ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی ۹ ساعت است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رستمی گفت: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته تا پایان سال 92 میزان تماشای تلویزیون در ایران 66.5 درصد هر روز، 18.2 درصد یک‌بار در هفته و 6 درصد ماهی یک‌بار بوده است.

رستمی، با بیان اینکه بصورت تدریجی جابجایی بیننده از رسانه داخلی به خارجی را شاهد هستیم گفت: برای تماشای برنامه‌های ماهواره، 31.4 درصد هر روز و 17 درصد ماهی یک‌بار است.

وی ادامه داد: 33.2 درصد ایرانی‌ها هر روز و 25 درصد هفته‌ای یکبار از اینترنت استفاده می‌کنند.

وی گفت سه‌ پنجم ایرانی‌ها از فیس‌بوک استفاده می‌کنند و میانگین استفاده روزنه ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی 9 ساعت است.

وی در ادامه با بیان آماری در زمینه استفاده از بازی‌ در کشور، اظهار کرد: 20 میلیون بازی‌کننده در ایران داریم که از این تعداد 56 درصد پسر و 44 درصد دختر هستند و 14.6میلیارد ساعت وقت خود را در سال صرف بازی می‌کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۹
hasan sabilan ardestani

دانلود Dropbox v3.6.5 - نرم افزار به اشتراک گذاری و ذخیره سازی اطلاعات در فضای مجازی رایگان

نام سرویس دهنده فضای مجازی می باشد که به شما اجازه می دهد عکس ها و اسناد خود را بر روی اینترنت ذخیره کرده و هر زمان که بخواهید به آن ها دسترسی داشته باشید. حتی می توانید اسناد و عکس های خود را برای سایر افراد به اشتراک بگذارید. قدرت Dropbox در حفظ امنیت فایل ها و اسناد شما بسیار بالا می باشد و می توانید به راحتی به آن اعتماد کنید. این نرم افزار 2 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Dropbox:
- ارائه 2 گیگابایت فضای رایگان
- همگام سازی هر نوع فایل با هر حجمی
- همگام سازی فایل های جدید و تغییر یافته
- به اشتراک گذاری فایل ها
- امنیت و سرعت بالا
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
- و ...


http://p30download.com/fa/entry/55308/

http://p30download.com/fa/entry/55308/

http://p30download.com/fa/entry/55308/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۲
hasan sabilan ardestani

۱stFlip-Flipbook-Creator-1.06.130

۱stFlip Flipbook Creator یک برنامه حرفه ای که کمک می‌کند تا بتوانید فایل‌های شخصی پی دی اف خودتان را به فایل‌های فلش و HTML5 تبدیل نمایید. حتما تا بحال مجلات دیجیتال،کاتالوگ،بروشور،سخنرانیها و کتاب‌های الکترونیکی و روزنامه‌های آنلاین،آلبوم‌ها و … را مشاهده نموده اید که تنها با یک کلیک بارگذاری می‌شوند شما به آسانی می‌توانید توسط برنامه ۱stFlip Flipbook Creator از این دست اسناد ساخته و در اینترنت منتشر نمایید. در دستگاه‌های تلفن همراه،ویندوز کامپیوتر همانند کتاب واقعی داشته باشید و بخوانید.


http://www.lorddownload.com/15416/%DB%B1stflip-flipbook-creator.html
http://www.lorddownload.com/15416/%DB%B1stflip-flipbook-creator.html
http://www.lorddownload.com/15416/%DB%B1stflip-flipbook-creator.html
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۱۹
hasan sabilan ardestani

علامت # ( هشتگ ) در میان انگلیسی زبان‌ها، یک علامت جدید نیست. این علامت که Number Sign نامیده می‌شد و می‌شود، خصوصاً در میان آمریکایی‌ها، به عنوان جایگزین «عدد» به کار می‌رود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۵
hasan sabilan ardestani
کتاب  «رسانه‌های اروپایی» منتشر شد


چاپ نخست کتاب «رسانه‌های اروپایی» تألیف استیلیانوس پاپاتاناسوپولوس و رالف نگرین با ترجمه هومن عابدی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «رسانه‌های اروپایی» به دنبال ارائه گزارشی در خصوص رسانه های معاصر و تمرکز آن، هم روی تحولات و هم روی مشکلات پیش روی رسانه ها در اروپاست. کتاب حاضر با پوشش طیف گسترده ای از بازارهای رسانه‌ای، بخش‌های جدیدی را که در حال ظهور هستند، بررسی می کند و عواملی را که موجب جلو بردن تجارت رسانه ای در قرن بیست و یکم می شود، به اختصار توضیح می دهد و نیز به بررسی ساختار فعلی بخش های مختلفی می پردازد که بازار رسانه ای اروپا را تشکیل می دهد؛ بازیگران و مسائل عمده را شناسایی و ارزیابی می کند و به مرور کلی هر یک از بخش های این صنعت می‌پردازد.

نویسندگان این کتاب که دو کارشناس شناخته شده رسانه‌های اروپایی هستند، با زبانی شیوا مخاطب را با مسائل «اقتصاد سیاسی رسانه ها در اروپا»، «اروپاسازی رسانه ها» و «پروژه فرهنگی- سیاسی اروپا» آشنا می‌کنند که اروپا مکانی مناسب برای بررسی فرایندهای رسانه‌ای است.

توصیف مسائل، پویایی ها و واقعیت های بخش رسانه ای اروپا با ترکیب جدیدترین اطلاعات در خصوص این عرصه، ارزیابی نقادانه اینکه آیا شاهد ظهور رسانه های اروپایی هستیم یا آنچه می بینیم تنها دنباله مجموعه‌ای از رسانه های داخلی مجزاست که در یک بستر اروپایی پدید می آیند و در آخر بررسی بحث‌های موجود درباره نقش رسانه‌ها در شکل گیری حوزه عمومی اروپا و هویتی اروپایی از جمله اهدافی است که کتاب حاضر آن را دنبال می کند.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول به ساختار رسانه های اروپایی می پردازد و نگاهی کلی به عملکرد این رسانه ها دارد. فصل دوم به دنبال توصیف برخی از ابعاد ساختاری اولیه رسانه ها در اروپاست. این فصل مروری خواهد داشت به ویژگی های مشترک و نیز ویژگی هایی که سیستم ها را از یکدیگر و از سایر نقاط جهان تفکیک می کنند و فصل سوم به بحث در خصوص تحولات رسانه های نوین در اروپا، به ویژه در حوزه های تلویزیون دیجیتال، نفوذ اینترنت، توسعه تلویزیون های اینترنتی و تلویزیون های همراه می‌پردازد.

تمرکز بخش دوم کتاب بر اروپایی سازی رسانه‌هاست. بحث اصلی در فصل چهارم این است که اتحادیه اروپا در سی سال گذشته به دنبال پایه گذاری سیاست هایی در جهت «اروپایی سازی» کل بخش ارتباطات در کشورهای عضو خود بوده است و بحث اصلی در فصل پنجم این است که ازدیاد پایگاه‌های رسانه ای، بخش اروپایی را از نظر همگرایی و دیجیتالی شدن بخش ارتباطات رسانه ای دگرگون کرده است.

دو فصل پایانی کتاب، بخش سوم آن را که به ابعاد سیاسی و فرهنگی اروپا و اتحادیه اروپا می پردازد، تشکیل می دهند. فصل هفتم به بررسی این بحث می‌پردازد که آیا حوزه اروپایی وجود دارد یا نه. این فصل به طرح بحث های اصلی در مورد این پرسش و شواهدی که وجود آن را یا تأیید یا تکذیب می کنند، می‌پردازد. فصل هشتم مفهوم «اروپا» و «اروپایی سازی» را مورد بررسی قرار می دهد و به طرح این پرسش می‌پردازد که چگونه رسانه‌ها موضوعاتی را پوشش می‌دهند که به بالا گرفتن مسائلی در خصوص مرزهای فیزیکی، فرهنگی، سیاسی اروپا دامن می‌زنند.

فصل نهم تمام بحث‌هایی را که در کتاب مطرح شد، جمع بندی می‌کند و راهکاری برای پاسخ به اصلی ترین پرسش این تحلیل که آیا در اروپا بخش‌های رسانه‌ای متفاوت و مجزایی وجود دارد یا می توان گفت که یک بخش رسانه ای (واحد) اروپایی در حال ظهور است؟ ارائه می کند.

چاپ نخست کتاب «رسانه های اروپایی» در 282 صفحه با قیمت 15000 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۳
hasan sabilan ardestani
تکنیک های روابط عمومی اینترنتی در جی میل
یکی از مشکلاتی که روابط عمومی ها در استفاده از ایمیل هایشان روبرو می شوند، هرزه نامه ها و ایمیل هایی است که به طور ناخواسته برای آنها ارسال می شود. در این خصوص در صورتی که آدرس ایمیل شما در سایت جی میل گرفته شده باشد، می توانید از تکنیک هایی که در ذیل آمده است برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مشکلاتی که روابط عمومی ها در استفاده از ایمیل هایشان روبرو می شوند، هرزه نامه ها و ایمیل هایی است که به طور ناخواسته برای آنها ارسال می شود. در این خصوص در صورتی که آدرس ایمیل شما در سایت جی میل گرفته شده باشد، می توانید از تکنیک هایی که در ذیل آمده است برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.


اگرچه جی ‌میل خود در فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی و مزاحم یا به اصطلاح هرزه نامه دستی توانمند دارد، ‌هنوز هم در اینباکس بسیاری از ما که از سرویس جی ‌میل استفاده می‌کنیم، از این گونه ایمیل‌های ناخواسته و مزاحم بسیار یافت می‌شود. در این موارد چه تکنیک هایی در روابط عمومی اینترنتی وجود دارد؟


یکی از وظایف روابط عمومی ها وبگردی به دنبال سایت های مختلف مرتبط با کسب و کار سازمان است و در این حین به وبسایت‌ هایی برخورد می‌کنیم که از ما تقاضای ورود آدرس ‌ای ‌میل برای ثبت‌ نام یا مانند آن را دارند؛ هرچند در بسیاری از موارد این وبسایت‌ ها تنها برای ثبت نام درخواست آدرس ایمیل دارند، ‌در موارد دیگر برخی از این وبسایت ‌ها اقدام به ارسال ایمیل‌ های متناوب به آدرس شما می‌کنند.


در این نوشتار به شما سه تکنیک کاربردی آموزش می‌دهیم که به واسطه آن‌ ها می‌توانید در حین ثبت نام در وبسایت‌ها از این گونه موارد نا‌خواسته پرهیز کنید. ‌مبنای این تکنیک‌ ها تغییر ایمیل آدرس به گونه‌ای است که تا حد زیادی مشکل هرزه نامه ها با آن‌ها بر طرف خواهد شد.

فیلتر کردن ایمیل های تبلیغاتی در جی میل
1. تکنیک نقطه
جی‌ میل به وجود نقطه در آدرس ایمیل شما هیچ اهمیتی نمی‌دهد؛ برای مثال اگر شما آدرس ایمیل خود را adel.mirshahi@gmail.com به جای adelmirshahi@gmail.com وارد کنید، در هر صورت هیچ فرقی نخواهد داشت.
به عبارت دیگر، به هر تعداد نقطه که دوست داشته باشید، می‌توانید در هر کجای آدرس ایمیل خود را وارد کنید، ولی با این حال هنوز ایمیل‌ ها به آدرس اصلی شما ارسال خواهند شد. این تکنیک به ویژه ‌زمانی که در حین ثبت نام در انجمن‌ ها یا سایر وبسایت‌ ها هستید به کار می‌آید.


2. تکنیک علامت +
این تکنیک برای مدت زمان زیادی است که در جی میل کاربردی است و اغلب کاربران در مورد آن مطلع هستند. به این ترتیب که به سادگی بعد از نام کاربری خود یک علامت + اضافه نمایید و بعد از آن کلمه یا کلماتی را برای ایجاد یک آدرس ایمیل منحصر به فرد اضافه کنید.


برای مثال آدرس ایمیل خود را به adel+mirshahi@gmail.com برای ثبت نام در هر وبسایتی که به لحاظ موضوعی مربوط به عملیات مالی می‌شود ـ مثل بانک ‌ها ـ تغییر دهید. به این ترتیب با ایجاد یک فیلتر در جی میل می‌توانیم تمامی ایمیل ‌های ارسالی از این وبسایت‌ها را به یک برچسب یا پوشه خاص منتقل کنید.


تکنیک علامت + بسیار کاربردی است؛ اما یک نقطه ضعف دارد و آن اینکه در برخی ‌موارد در حین ورود این گونه آدرس‌ها سایت پذیرنده از تأیید آن سرباز می‌زند و دلیل آن عدم تأیید آدرس ایمیل‌هایی است که از این گونه سمبل‌ها در آن استفاده شده باشد. در این گونه موارد باید از تکنیک نقطه استفاده کنید.


2. تکنیک Googlemail
می‌توانید بخش آخر آدرس ایمیل خود را به googlemail به جای gmail تغییر دهید و این راه دیگری برای پرهیز از ورود آدرس ایمیل اصلی شماست. البته به این ترتیب اگر کسی از این تکنیک آگاه باشد، می‌تواند به سادگی ایمیل اصلی شما را حدس بزند، ولی در اغلب موارد از آنجا‌ که ایمیل‌های هرزه نامه ‌خودکار ارسال می‌شوند این موضوع زیاد مصداق ندارد.


به این ترتیب، adel.mirshahi@googlemail.com دقیقا مشابه adel.mirshahi@gmail.com است و به همین ترتیب می‌توانید با ایجاد یک فیلتر از نوع To همه ایمیل ‌های ارسالی به یک چنین آدرسی را در یک پوشه جداگانه دسته ‌بندی کنید.


این تکنیک‌ها البته چندان جدید نیستند و اگر مدت زمان زیادی است ‌از جی میل استفاده می‌کنید، قطعا باید با آن‌ها آشنا باشید؛ اما اگر تاکنون از آن‌ها اطلاع نداشته‌اید یا به تازگی از جی میل استفاده می‌کنید، این سه تکنیک کمک بزرگی به شما می‌کند تا یک اینباکس پاکیزه داشته باشید.


البته علاوه بر این تکنیک ها روابط عمومی ها می توانند از آپشن های جدید جی میل که برای طبقه بندی ایمیل ها در سه گروه پیش فرض ایمیل های معمولی، ایمیل های تبلیغاتی و ایمیل های رسانه اجتماعی استفاده کنند.


این امکان جدید جی میل شاید بهتر از سایر تکنیک ها مورد استفاده قرار بگیرد. چراکه هم راحت تر است و هم کارایی خوبی را به کاربر ایمیل می دهد.


استفاده از تکنیک های فوق به روابط عمومی هایی که در عرصه روابط عمومی اینترنتی کار می کنند اجازه می دهد که تکنیکی تر به نظر برسند و زمان کمتری را برای چک کردن ایمیل های غیر ضروری صرف کنند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه نویسندگان شارا


http://www.shara.ir/view/17122/%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D9%84

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۸
hasan sabilan ardestani
   

با توجه به نیاز احساس شده، می‏ توان فایل سرود دانشگاه، سرود ملی با تصاویر اختصاصی دانشگاه، کلیپ معرفی دانشگاه، مجموعه مقررات آموزشی و دانشجویی، مولودی و مداحی‏های متناسب با ایام خاص، تصاویر مختلف دانشگاه و... را بر روی تلفن همراه دانشجویان و دانشگاهیان ارسال نمود. با عنایت به بی‏هزینه بودن ارسال داده ‏ها (فیلم و عکس و.. ) از طریق بلوتوث و سرعت و سهولت ارسال، استقبال دانشجویان از این امر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.


موارد استفاده از بلوتوث بر روی تلفن همراه در روابط عمومی دانشگاه:
• ارسال پیام خوش آمدگویی در مراسم، جشن ‏ها، آغاز سال تحصیلی
• ارسال نقشه دانشگاه به مراجعین در روزهای ثبت نام و..
• ارسال پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی مرتبط
• مطرح کردن سؤالات مختلف و ارسال آن به تلفن همراه دانشجویان در خصوص معاونت دانشجویی، آموزشی و...
• ارسال کارت پستال و تصاویر زیبا از طرف دانشگاه به عنوان هدایای تبلیغاتی به مراجعین
• ارسال آهنگ ‏های مخصوص موبایل (سرود اختصاصی دانشگاه، مداحی، مولودی خوانی و... به ‏مناسبت‏ های مختلف)
• تصاویر پشت زمینه (سردرب، سازمان مرکزی و فضاهای مختلف دانشگاه)
• قابلیت ارسال فایل‏ ها و مطالب آموزنده و علمی از طریق بلوتوث در خصوص رشته‏ ها و برنامه‏ امتحانات پایان ترم و...
 

استفاده از بلوتوث سندر در روابط عمومی دانشگاه
با توجه به نیاز احساس شده، دو دستگاه بلوتوث سندر خریداری و بر روی سیستم‏ های کامپیوتری روابط عمومی نصب گردید تا بتوان از طریق آن‏ها فایل سرود دانشگاه، سرود ملی با تصاویر اختصاصی دانشگاه، کلیپ معرفی دانشگاه، مجموعه مقررات آموزشی و دانشجویی، مولودی و مداحی‏ های متناسب با ایام خاص، تصاویر مختلف دانشگاه و ... را برای دانشجویان و دانشگاهیان ارسال نمود.


با عنایت به بی‏ هزینه بودن ارسال داده‏ ها (فیلم و عکس و...) از طریق بلوتوث سندر و سرعت و سهولت ارسال، استقبال دانشجویان از این امر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. 


یکی از ابزاری که اخیراً برای انتقال اطلاعات رواج زیادی پیدا کرده، بلوتوث سندر است.


بلوتوث سندرها که غالباً نیازی به اتصال به کامپیوتر هم ندارند، اطلاعاتی که قبلاً به حافظه ‏شان سپرده شده را به موبایل یا لپ تاپ‏هایی که بلوتوث آنها باز باشد ارسال می‏ کنند.


کاربرد بلوتوث سندر در روابط عمومی
مشکلی که ما در نشست‏ های خبری با آن مواجه هستیم، آمار و ارقام زیادی است که به خبرنگاران عرضه می‏ شود. علی‏‏رغم تهیه پاورپوینت و یا ارایه پرینت اطلاعات به خبرنگاران، دائما مشاهده می ‏شود که اخبار و اطلاعات‏ اشتباه درج می‏ شوند.


شاید برای رفع این مشکل، یک دستگاه بلوتوث سندر تهیه کنیم تا از قبل فایل word یا power point اطلاعات را به همراه عکس مدیر یا شخصیتی که نشست با حضور او برگزار می‏ شود را به دستگاه موبایل خبرنگارها بلوتوث کرد. البته این سیستم در نمایشگاه ‏ها یا همایش ‏هایی که دانشگاه برگزار می ‏کند هم کارآیی پیدا می‏ کند و می‏ توان با استفاده از آن اطلاعات همایش یا غرفه نمایشگاهی را به همراه فایل‏ هایی که از پیش‏ آماده شده به بازدیدکنندگان نمایشگاه یا حاضرین در همایش ارسال نمود.


موارد استفاده از بلوتوث سندر در دانشگاه
• ارسال پیام خوش آمدگویی در مراسم، جشن ‏ها، آغاز سال تحصیلی
• ارسال نقشه دانشگاه به مراجعین در روزهای ثبت نام و...
• ارسال پیام‏ های تبلیغاتی و اطلاع رسانی مرتبط
• مطرح کردن سؤالات مختلف و ارسال آن به تلفن همراه دانشجویان در خصوص معاونت دانشجویی، آموزشی و ...
• ارسال کارت پستال و تصاویر زیبا از طرف دانشگاه به عنوان هدایای تبلیغاتی به مراجعین
• ارسال آهنگ ‏های مخصوص موبایل (سرود اختصاصی دانشگاه، مداحی، مولودی خوانی و... بمناسبت‏های مختلف)
• تصاویر پش ت‏زمینه (سردرب، سازمان مرکزی و فضاهای مختلف دانشگاه)
• قابلیت ارسال فایل‏ ها و مطالب آموزنده و علمی از طریق بلوتوث در خصوص رشته ‏ها و برنامه‏ امتحانات پایان ترم و...

آشنایی با برخی از قابلیت‏ های بلوتوث سندر
• شناسایی همه گوشی‏ های موبایل با بلوتوث روشن در محدوده کار
• ایجاد ارتباط و ارسال فایل در کمترین زمان ممکن (معمولاً کمتر از 30 ثانیه)
• ارسال انواع فایل با فرصت‏ های مختلف شامل متن، تصویر، صدا، فیلم، برنامه‏ های جاوا و...
• ارسال هم‏زمان به چند کاربر همچنین ارسال چند فایل به یک کاربر
• تنظیم عدم ارسال مجدد فایل به یک کاربر در بازه زمانی مشخص
• تعریف بازه زمانی برای ارسال پیام ‏ها
• تعیین نام دستگاه بلوتوث که مخاطب می‏بیند
• ارائه گزارش از تعداد پیام‏های ارسال شده موفق و ناموفق بر حسب تاریخ و زمان
• امکان تغییر محتویات ارسالی با اتصال فلش به دستگاه (دستگاه محتویات فلش را کپی و شروع به ارسال آن‏ها می‏ کند)
• امکان برقراری ارتباط دوطرفه و ارسال منوی درخواست فایل (سفارشی)
 

منبع: دانشگاه گرگان

http://www.shara.ir/view/17116/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%AB-%D8%B3%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۶
hasan sabilan ardestani
نوشته شده توسط

اگر می خواهید برای شرکت کوچک خود تبلیغات کنید از روش های زیر استفاده کنید:
آیا چالش شما به عنوان مدیر یک شرکت تازه کار هزینه های تبلیغات است؟ آیا چالش بزرگتر ذهنی شما برای اثر بخش کردن تبلیغات، بازنگری و ایجاد تغییرات در تبلیغات قبلی است؟
پس این مقاله را برای حل این چالش ها و دغدغه ها مطالعه نمایید تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن برای کسب و کار خود تبلیغات موثر و اثربخش انجام دهید.
یک طرح برای حمله حاضر نمایید.

پلن های تبلیغات Marketing-Plan
گام اول: در این مرحله شما باید یک طرح با سه هدف زیر آماده کنید:

۱- تعریف چشم انداز کسب و کار
۲- تعیین مسیر رسیدن به چشم انداز کسب و کار
۳- تهیه marketing plan و یا طرح و نقشه بازاریابی کسب و کار

گام دوم: طراحی یک وب سایت برای کسب و کار شما بسیار واجب است.

پس اگر تا الان آن را طراحی نکرده اید، امروز حتما اقدام کنید. باید بدانید امروزه برای شروع و آغاز هر کسب و کار یک وب سایت طراحی می شود، ولی اگر توان مالی و فنی، طراحی و اداره یک وب سایت را ندارید می توانید از قالب های آماده گروه هایی مثل Mihan blog، Iran blog و …. استفاده کنید و بعدا آن را به سایت اصلی وصل نمایید. اما قبل از استفاده تحقیق کنید تا آن قالب ایراد فنی نداشته باشد.

گام سوم:شما باید با استفاده از نام تجاری کسب و کارتان به شبکه های اجتماعی بپیوندید و به معرفی کسب و کار خود بپردازید.

در اینجا لازم است به شما گوشزد کنم که تاثیر شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کارتان بسیار زیاد است. شما باید در Facebook،google +، Linkdin، Viber، Telegram عضو شوید. قابل باور نیست طی آمارگیری ها، مشخص شده است که شبکه اجتماعی Facebook به تنهایی روزانه ۲.۷ میلیارد لایک و google + حدود ۱۳۵ میلیون کاربر دارد. آمار بدست آمده نشان دهنده وجود مشتریان بالقوه برای هر برند است، که اگر برندی در این شبکه ها فعالیت نماید مطئنا می تواند عده زیادی از این مشتریان بالقوه را بالفعل نماید.

گام چهارم: برای کسب کار خود یک ست اوراق اداری شامل کارت ویزیت و بقیه ادوات تهیه کنید.

هر چه زودتر برای کسب و کارتان یک ست اوراق اداری که شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، پیش فاکتور و …. است را تهیه کنید و حتما بر روی آنها شماره تماس، آدرس، آدرس وب سایت، آدرس ایمیل خود را درج کنید به کرات تجربه شده است که مشتری پس از دیدن این اطلاعات اعتماد بیشتری خواهد کرد.

گام پنجم: یک ایمیل با نام تجاری کسب و کارتان بسازید.

شما می توانید از طریق این ایمیل اطلاعات جدید در خصوص کالاها و خدمات خود با بازه زمانی مشخص ارسال کنید.
گام ششم: هر صنف برای خود یک انجمن تخصصی و صنفی دارد شما باید در انجمن تخصصی و صنفی کسب و کار خود عضو شوید.
لازم است بدانید که بهترین راه برای پیدا کردن مشتریان جدید عضویت در انجمن های تخصصی و صنفی است. با عضو شدن در انجمن های صنفی و تخصصی و اتاق های بازرگانی هم از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به صنف خود باخبر می شوید و هم می توانید با مشتریان جدید ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب کنید.

گام هفتم: نمایندگی های فروش یکی از بهترین نوع تبلیغات برای شما هستند.

این روش تبلیغات یکی از ارزان ترین و ساده ترین نوع تبلیغات برای هر کسب و کاری است. مثلا شرکت های تولیدی مواد غذایی با استفاده از سوپرمارکت ها برای خود تبلیغات می کنند.

گام هشتم: در نشریات تخصصی با استفاده از انتشار مقالات برای خود تبلیغات کنید.

این روش تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغات غیر مستقیم است. با استفاده از این روش شما می توانید با کمترین هزینه اطلاعاتی در خصوص خدمات و محصولات خود به مخاطبان انتقال دهید.

گام نهم: در شبکه های اجتماعی ویدئو به اشتراک گزارید.
در شبکه های اجتماعی با استفاده از ویدئوهایی که از محصولات تهیه کرده اید برای خود تبلیغ کنید. شما می توانید ویدئو ها را در سایت های رایگانی مثل آپارات و یوتیوب به اشتراک بگذارید.

گام دهم: با افرادی که در زمینه کسب و کار شما متخصص هستند مکاتبه کنید.

سعی کنید افرادی که در زمینه فعالیت شما تخصص دارند و می توانند برای شما تبلیغ کنند راشناسایی کرده و برای آنها اطلاعات تبلیغاتی ارسال کنید.

گام یازدهم:بر روی خودروهای کابین دار تبلیغات کنید.

خودرو های کابین دار پخش در سطح شهر می گردند بنابراین یکی از بهترین و ارزان ترین روش های تبلیغاتی برای شما هستند.

گام دوازدهم: از محصولات خود نمونه کار تهیه کنید.

به هر جایی که فکر می کنید برای شما می تواند تبلیغات و فروش انجام دهد نمونه محصول بفرستید .

گام سیزدهم: عوامل فروش خود را گسترش دهید.

شما می توانید با در نظر گرفتن درصدی از فروش به عنوان پور سانت عده زیادی ویزیتور مویرگی داشته باشید تا محصولاتتان را پخش و به فروش رسانید.

گام چهاردهم: با برگزاری فستیوال و مسابقه برای خود تبلیغات کنید.

شما می توانید در زمینه کسب و کارتان سوالاتی طراحی کنید و برای پاسخ های صحیح جایزه در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که این روش یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است .
حتما به این نکته توجه کنید که نباید اثر بخشی هر روش را با آزمون و خطا بیابید بلکه باید بتوانید میزان اثربخشی هر روش را اندازه گیری نماید.

از جناب دکتر میرکاظمی مدیر محترم پارک بازاریابی ایران بابت ارسال این مقاله سپاسگذاریم.

http://www.seomoz.ir/14-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%88-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۲
hasan sabilan ardestani

مارکتینگ نیوز-نیش دوست از نیش عقرب بدتر است... پس بزن عقرب که دردش کمتر است. این بیت پشت وانت نیسان آبی‌رنگی با خطی خوش نوشته شده بود. همان نیسان‌های آبی‌رنگی که متقاضیانش معتقدند که رنگ آبی آن از رنگ‌های دیگر آن قدرتمندتر است و عملا رنگ‌های دیگر آن با شرایط موتوری و بدنه یکسان در بازار با استقبال و موفقیت روبه‌رو نبوده است و سهم بازارشان در مقایسه با رنگ آبی بسیار کمتر است که این پدیده برای برخی دیگر از کالاها هم وجود دارد که خود نیازمند تحلیل بیشتر و یک ستون جداگانه دارد.

 

نیک می‌دانید که تبلیغ تنها تبلیغ تلویزیونی نیست و اصولا هرگونه ابلاغ پیامی که از رسانه‌ای به سوی مخاطبی فرستاده شود تبلیغ به حساب می‌آید و تبلیغ به قول کاتلر آمیخته‌ای دارد که به آن آمیخته تبلیغات می‌گویند.

 

در سال‌های اخیر گفتاری به گفته‌های تبلیغات اضافه شده که البته به نظر نویسنده، مطلب تازه‌ای نیست، اما به دلیل ساختاربندی انجام گرفته برای آن می‌تواند استفاده از آن برای شرکت‌ها مفید و کارساز باشد.

 

تبلیغات ترانزیتی

واژه ترانزیت در معنای عام آن براساس فرهنگ معین عبارت از: جابه‌جایی مسافر و کالا بین مبدا و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد. حال وقتی کلمه تبلیغات را به آن اضافه می‌کنیم می‌شود رسانه تبلیغاتی که در حرکت است و جابه‌جا می‌شود و در همین حین آگاهی‌رسانی نیز می‌کند.

 

نمونه‌های قدیمی آن در ایران اتوبوس‌های شرکت واحد خودمان است که از قدیم روی آن تبلیغات چاپ می‌شد و گاه مربوط به امور اقتصادی یا فرهنگی بود، مانند آگهی‌هایی که می‌گفت ارائه بلیت نشان‌دهنده شخصیت شماست یا کامیون‌ها و وسایل سنگین حمل‌ونقل است که روی آن نام کارخانه سازنده یا شرکت حمل‌ونقل‌کننده چاپ می‌شود، اما در این‌باره نوآوری‌های دیگری نیز می‌توان انجام داد مانند اینکه با درست کردن فضاهای مناسب و متناسب کالا را در حین حرکت به نمایش درآورد.

 

چرا روش‌های تازه‌ای را باید جست‌وجو کرد

وقتی از کاتلر در کتاب «و چنین گفت کاتلر» می‌پرسند شرکت‌ها چگونه می‌توانند به‌صورت موثر به انبوه مخاطبان دست پیدا کنند؟ او پاسخ می‌دهد،افراد فعال در تبلیغات دیگر روزهای طلایی رسیدن به انبوه مخاطبان از راه نشریات و تلویزیون را نخواهند دید و بازاریابی ترکیبی  از هنر، علم و مهارت است. حال سه راه‌حل وجود دارد؛ ادامه راه قبلی یا تبلیغ در مراسم جهانی نظیر المپیک برای رسیدن به انبوه مخاطبان یا شناخت درست مشتریان و تامین نظر آنها (البته به شکل مطلق نمی‌توان هیچ‌یک از راه‌ها را رد کرد، اما در هر حال عقلانیت و خردمندی توصیه می‌شود).

 

او در ادامه می‌گوید: دوران ریخت و پاش‌های تبلیغات تلویزیونی به سرعت در حال سپری شدن است، من به شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنم تا بودجه تبلیغات انبوه تلویزیونی را کم کنند، تعداد بینندگان تلویزیون در حال کاهش است. بسیاری از بینندگان تبلیغات را نگاه نمی‌کنند طول مدت هر تبلیغ هم آنقدر کوتاه شده که پیام به‌خوبی منتقل نمی‌شود.

 

فروش انبوه در کشوری که تعداد کانال‌های رادیو تلویزیونی و نشریات محدود باشد موثر خواهد بود، اما در کشوری که صدها کانال رادیو تلویزیونی و هزاران نشریه وجود دارد رسیدن به انبوه مخاطبان بسیار پرهزینه و دشوار است و به قولی دست یافتن به 10 ثانیه از توجه افراد روز به روز سخت‌تر می‌شود و بزرگ‌ترین اشتباه در بازاردانی (مارکتینگ) این است که بخواهید برای همه‌کس همه‌چیز باشید.

 

 امروزه به جای انجام دادوستدهای یک‌باره باید به دنبال ایجاد و گسترش روابط درازمدت و رضایت‌بخش با مشتریان بود. زیرا محصولات می‌آیند و می‌روند اما آنچه می‌ماند روابط با مشتریان است و شما می‌توانید در بیشتر جاها متمایز باشید اما نمی‌توانید در همه جا با یک ایده واحد متمایز باشید.

 

چه کسانی باید از تبلیغات ترانزیتی استفاده کنند؟

دل دنیسون معتقد است که شرکت‌های خدماتی یا خرده‌فروش‌ها که مخاطبان مورد نظرشان در یک ناحیه شهری تمرکز یافته‌اند برای این کار مناسبند.

 

مزایای تبلیغات ترانزیتی

1- تبلیغات ترانزیتی دارای قدرت ارتباط‌سازی خوبی هستند.

2- مدت زمان نمایش آن 16 تا 18 ساعت در روز است. 

3- در مسیرهای خاص مخاطبان خوبی را پوشش می‌دهد.

 

نواقص تبلیغات ترانزیتی 

1- مخاطب تنها چند ثانیه فرصت درک مفهوم را دارد.

2- به سرعت در برابر باد و باران و تصادفات از بین می‌روند.

3- به درد هر بازاری نمی‌خورند.

 

نکات مورد توجه در مدیریت تبلیغاتی ترانزیتی 

1- شناخت مشتری یا بازار هدف. 

2- انتخاب پیام مناسب شامل نام شرکت یا محصول و شماره تلفن مناسب. 

3- سادگی و یکپارچگی در اجرا. 

4- اندازه‌گیری نتیجه و اصلاح به موقع .

5- راستگویی- راستگویی و راستگویی. 

 

منبع:دنیای اقتصاد

نویسنده: بابک بهی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۱
hasan sabilan ardestani

متن کامل شماره 96 فصلنامه علمی-ترویجی رسانه، (ویژه پاییز 1393) در قالب الکترونیکی منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، با توجه به نیازهای موجود و سهولت دسترسی مخاطبان به جدیدترین منابع و مقالات پژوهشی حوزه ارتباطات و رسانه، متن کامل شماره 96 فصلنامه رسانه در وبگاه دفتر مطالعات منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

مطالب و موضوعات این شماره از فصلنامه ضمن پوشش مقالاتی تخصصی از نویسندگان و پژوهشگران مختلف حوزه ارتباطات، به درج گزارش کامل 2 نشست از سلسله نشست‌های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها که در ماه‌های مرداد و مهر سال 1393 برگزار شده بود، اختصاص دارد که به قرار زیر است:

-                     دو فضایی شدن جهان بازی‌ها و اولویت‌های ارزشی کاربران / سعید رضا عاملی، منیژه اخوان

-                     تحلیل نشانه شناختی فیلم محمد رسول‌الله (ص)/ سیده راضیه یاسینی

-         بررسی تطبیقی جایگاه محصولات فرهنگی در بین برندهای برتر تبلیغاتی با تأکید بر سند چشم‌انداز 1404/ محمد صحفی، ایرج قره‌داغی

-         بررسی کارکرد روزنامه‌ها در اطلاع‌رسانی پیرامون ابعاد توسعه کارآفرینانه/ محمدحسن مبارکی، مهراد امیررضایی

-                     رسانه‌های دگراندیش، از رویکرد انتقادی تا مشارکت اجتماعی/ احسان پوری، مهدی شهبازی

-                     دیپلماسی رسانه‌ای و نقش آن در روابط بین‌الملل/ سید نصرالله ساداتی

-         تحلیل خبررسانی نوشتاری و تصویری خبرگزاری ایرنا و بی‌بی‌سی (BBC) از مسابقات المپیک 2012 لندن/ علی‌محمد مزیدی، محمدرضا جهانگیری

-                     گزارش نشست تخصصی خبررسانی در شبکه‌های اجتماعی

-                     گزارش نشست تخصصی نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه سازمان نظام رسانه‌ای

-                     فهرست گزیده مقالات و اخبار در زمینه نظام رسانه‌ای/ مهرناز ندیری

فصلنامه رسانه شماره 96 . حجم: 2.87 مگابایت

انتهای خبر //  دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۱
hasan sabilan ardestani

مراسم بزرگداشت و زادروز غلامعباس توسلی ،استاد بازنشسته رشته جامعه‌شناسی دانشگاه، که قرار بود در سالن خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود به خاطر نقص فنی سالن اصلی، لغو و با ساعتی تاخیر، در یکی از اتاق‌های خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، شرکت‌کنندگان در این مراسم در ساعت آغاز برنامه، ۱۷ عصر، با درب قفل شده سالن خانه اندیشمندان علوم انسانی و برگه‌ای که روی آن نوشته بود «به علت مشکلات فنی مراسم بزرگداشت دکتر غلامعباس توسلی لغو شد» روبرو شدند. اما به خاطر حضور جمعی ۱۰۰ نفره از شرکت‌کنندگان و رایزنی برگزارکنندگان برای اجرای این برنامه، جمعیت حاضر به اتاقی در ساختمان خانه اندیشمندان علوم انسانی هدایت شدند و مراسم نیز در فضای محدود و بدون امکاناتی مثل تهویه هوا برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر غلامعباس توسلی و خانواده او، چهره‌هایی چون سارا شریعتی، ابراهیم یزدی، غلام‌حیدر ابراهیم باری سلامی، محمد توسلی، حمیدرضا جلایی‌پور و محمدامین قانعی‌راد رییس انجمن جامعه‌شناسی شرکت کرده بودند.

در جریان این مراسم غلامعباس توسلی صحبت‌های کوتاهی را انجام داد و سخنرانی‌هایی نیز در تجلیل از غلامعباس توسلی انجام شد. در نهایت نیز کیک هشتادمین زادروز این استاد دانشگاه و فعال سیاسی بریده شد.

غلامعباس توسلی: مواظب باشید در استفاده از چاقوی تیز علوم اجتماعی دستتان بریده نشود

توسلی که صدایش به سختی به گوش حضار می‌رسید، گفت: ۵۰ سال با نسل‌های مختلف دانشجویی سر و کار داشتم و بابت همه اینها از پدر و مادرم، دانشجویانم و اساتید دانشگاه تشکر می‌کنم به کسانی که به من کمک معنوی کردند درود می‌فرستم؛ درست است که بازنشسته شده‌ام اما قلبم به یاد این دوستان می‌تپد.

او توصیه‌‌هایی به دانشجویان نیز کرد و گفت: توصیه می‌کنم از علوم اجتماعی به نحو مناسب استفاده کنید و مواظب باشید که در استفاده از چاقوی تیز علوم اجتماعی دستتان بریده نشود. امیدوارم روی مسائل اجتماعی کار بیشتری شود و خود جامعه‌شناسی هم از نظر کیفی چنان رشد کند که جامعه به حرکت درآید.

او ادامه داد: اغلب منتظر هستیم تا مسئولان بیایند و از دانش جامعه‌شناسی استفاده کنند اما من توصیه می‌کنم که خود جامعه‌شناسی به حفظ کیفیت و توسعه جامعه‌شناسی کمک کند.

محمدامین قانعی‌راد: اکثر جامعه‌شناسان امروز شاگرد توسلی بوده‌اند

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران که یکی از برگزارکنندگان این مراسم بود در ابتدای سخنرانی خود از حضار به خاطر مشکل پیش آمده عذرخواهی کرد و گفت: متاسفیم که چنین وضعیتی پیش آمد. ساعت چهار بعد از ظهر با ما تماس گرفتند و درباره مشکل فنی سالن برگزاری مراسم صحبت کردند که اگر یکی دو روز زودتر خبر می‌دادند می‌توانستیم با اطلاع‌رسانی مانع به زحمت افتادن حضار جلسه امروز بشویم.

محمدامین قانعی‌راد ادامه داد: برنامه ما برگزاری یک جشن تولد ویژه بود و هفت نفر سخنران هم قرار بود درباره کارنامه علمی، روشنفکری و مذهبی دکتر توسلی در طول ۵۰ سال اخیر صحبت کنند. هدف از برگزای این برنامه یک کار علمی بود که چندین انجمن علمی بانی آن بودند.

او درباره ویژگی غلامعباس توسلی گفت: او یک چهره سیاسی هم بوده است اما از ویژگی‌هایش در هنگام فعالیت دانشگاهی این بود که مساله سیاست و آموزش را با هم مخلوط نمی‌کرد و ترجیحات سیاسی و عقیدتی در کار او دخالت نداشت. او از دانشجویان ممتاز صرف نظر از باور و اندیشه آنها، حمایت می‌کرد. حتی اساتیدی هم که در برابر او جبهه‌گیری داشتند از حمایت او بی‌نصیب نمی‌ماندند. او با تعهد ویژه به نهال ضعیف جامعه‌شناسی در ایران کاری کرد که امروز این رشته دستاوردهای پژوهشی و آموزشی مهمی را تجربه می‌کند.

قانعی‌راد ادامه داد: اکثریت چهره‌های امروز جامعه‌شناسی ایران از دانشجویان توسلی هستند. فکر می‌کنم جامعه علمی این قضیه را ارج می‌نهد. او با دانش و آزاداندیشی همواره به فکر کشور و جامعه خود بود و با خط‌شکنی به جوانان یاد داد که دغدغه جامعه داشتن اهمیت دارد. نام او در جامعه‌شناسی ایران ماندگار خواهد بود. خوشحالم که این مراسم در همین شکل حداقلی برگزار شد و امروز شاهدیم که تاریخ جامعه‌شناسی ایران در حال شکل گرفتن است.

این استاد دانشگاه افزود: اگر دولت نیاز به قدرت دارد در پرتو جامعه‌شناسی موفق خواهد شد و اگر جامعه نیاز به سرزندگی دارد جامعه‌شناسی می‌تواند در این راه کمک کند. من نمی‌دانم که ساماندهی جامعه و فائق آمدن بر مشکلات بدون کمک علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی چطور می‌خواهد روی دهد؟ ما نیاز به تحلیل‌های هوشمندانه جامعه‌شناسان داریم تا مشکلات را بشناسیم و حل کنیم.

ابراهیم یزدی: منش توسلی مانند مهندس بازرگان است

دبیرکل نهضت آزادی با ذکر خاطراتی از پیوستن غلامعباس توسلی به نهضت آزادی در دوره پیش از انقلاب، فعالیت او در این گروه و مقالاتی که در نشریه «ایران آزاد» در کنار سایر فعالان ملی-مذهبی منتشرمی‌کرد و در نهایت عضویت توسلی در شورای مرکزی نهضت آزادی، گفت: توسلی مانند مهندس مهدی بازرگان هیچ وقت درس را با سیاست قاطی نمی‌کزد. پس از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران که اسمش را اینجا نمی‌گویم پیش مهندس بازرگان می‌آید و از او می‌خواهد که با توجه به اینکه به خاطر زندانی شدنش در دوره پس از کودتا از درس عقب افتاده مهندس بازرگان به او کمک کند که نمره قبولی دانشگاه خود را بگیرد. که مهندس بازرگان به او می‌گوید که نمی‌تواند به او نمره بدهد اما او را به مهندش عزت‌ا.. سحابی معرفی می‌کند تا در درس‌ها به صورت فشرده تا شهریور ماه به او کمک کند تا این دانشجوی زندانی در امتحان قبول شود. منش غلامعباس توسلی هم همینطور است.

ابراهیم یزدی ادامه داد: گواهی می‌دهم که توسلی هرگز از مسیر خود خارج نشده است و این استمرار را از سوی خودم و حضار در اینجا به او تبریک می‌گویم. بهترین افکار و کتاب‌ها اگر نتواند الگو ارائه دهد تاثیرگذاری نخواهد داشت. مفاهیم تجریدی برای همه مردم قابل درک نیست. به همین دلیل هم صدیقین از عبارت صداقت قابل درک‌تر هستند. توسلی هم مانند کسانی است که در سیستم آموزشی ما بر اندیشه‌هایش ایستادند و مقاومت کردند.

سارا شریعتی: خوشحالم که این بزرگداشت با شادی و کیک برگزار می‌شود

استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و فرزند دکتر علی شریعتی توسلی را حافظه زنده جامعه‌شناسی دانست و گفت: ما تاریخ جامعه‌شناسی نداریم اما چون همیشه در ایران اتفاقات تاریخ‌ساز روی می‌دهد امروز هم یک جشن تولد را به یک واقعه سیاسی تبدیل کردیم.

او ادامه داد: خوشحالم که از غلامعباس توسلی به عنوان یک عضو جامعه جامعه‌شناسی با کیک، جشن تولد و شادی تجلیل می‌کنیم و نه بزرگداشتی به مناسبت از دست دادن او

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۳
hasan sabilan ardestani

«مدیریت استراتژیک بازاریابی » در کتابخانه ی فرصت امروز

مارکتینگ نیوز- روزنامه فرصت امروز در ستون کتابخانه ی روز یکشنبه، سوم خرداد ماه 1394 به معرفی کتاب «مدیریت استراتژیک بازاریابی» تالیف دکتر الهام فریدچهر پرداخته است.

 

بازاریابی و استراتژی اشتراکات بسیاری دارند و هر دو آنها حول محور رقابت می‌چرخند. در حقیقت بازاریابان با بهره‌گیری از آموزه‌های استراتژیست‌ها و به‌کار‌گیری جامعیت‌نگری در تمام حوزه‌های پندار، گفتار و کردار سعی دارند چنان مدیریتی داشته باشند که موفقیت بیشتر آنها را در فضای پیچیده و متلاطم رقابت که گستره و منظری جهانی یافته است، بیشتر کند.

 

مدیریت استراتژیک بازاریابی را به زبان ساده می‌توان اتخاذ تصمیمات شایسته و اجرای صحیح آنها دانست که جوهره منحصر به فرد بودن، موازنه و تناسب استراتژیک بین فعالیت‌های سازمان در عرصه رقابت برای کسب خشنودی مشتریان و زنجیره ارزش‌آفرینی و جامعه را به همراه داشته باشد. مباحث مدیریت استراتژیک بازاریابی از منظر ذی‌نفعان مختلف در کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی نوشته الکساندر چرنو و ترجمه الهام فریدچهر مشهود است. نویسنده در این کتاب برای بررسی موقعیت و شناسایی بازارهای هدف به تجزیه و تحلیل مشتری، شرکت، همکار، شرایط و تجزیه و تحلیل رقابتی به‌صورت جداگانه می‌پردازد.

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: تـــاکتیک‌ها تعییــن‌کننده چگونگی تبدیل استراتژی موردنظر به مجموعه‌ای از فعالیت‌های ویژه است. تــــاکتیک‌های بــازاریابی به‌وسیله هفت عنصر اساسی تعیین می‌شوند و اغلب به آمیخته بازاریابی معروف هستند: محصول، خدمت، نام و نشان تجاری، قیمت، مشوق‌ها، ارتباطات و توزیع. جنبه تاکتیکی یک پیشنهاد می‌تواند به‌وسیله فرآیندهای طراحی، ابلاغ و ارائه ارزش مشخص شود. فرآیندهای طراحی، ارتباطی و ارائه ارزش، هفت عنصر ذکرشده در بالا را با یکدیگر ترکیب کرده و جنبه طراحی ارزش پیشنهاد را می‌سازد. ارتباطات ابلاغ‌کننده ارزش به مشتریان است و توزیع جنبه ارائه ارزش و فرآیند مدیریت را نشان می‌دهد.

 

این کتاب در 448 صفحه و قیمت 25هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۰
hasan sabilan ardestani