حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

معرفی کتاب «بررسی مدیریت رسانه»

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۱ ق.ظ

ساماندهی رسانه‌ها با کتاب «بررسی مدیریت رسانه» امکان‌پذیر شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر با ترجمه پیام زین‌العابدینی از سوی انتشارات تیسا منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «رشد و گسترش رسانه‌ها در دهه 90 میلادی در جهان سبب پیدایش و شکوفایی رشته‌هایی شد که بتوانند بسیاری از نیازمندی‌های جامعه امروزی را تأمین کنند. مدیریت رسانه یکی از همین رشته‌های نوپا و بین‌رشته‌ای است که از علوم دیگر از جمله ارتباطات،‌ مدیریت، کامپیوتر،‌ اقتصاد و هنر بهره‌ می‌گیرد و هدف آن تأمین خواسته‌های مردمان امروزی است؛ مردمانی که در جامعه جهانی، متأثر از پدیده‌های اجتماعی، فرهنگ‌ها، امیال و آمال بیگانگان و خود،‌ در تلاشند تا زندگی سالمی بسازند. به همین علت است که روزبه‌روز بر اهمیت این رشته افزوده شده و ویژگی‌های آن نمایان می‌شود.»

به گفته مترجم این کتاب، بیش از دو دهه از آغاز و گسترش رشته مدیریت رسانه در ایران نمی‌گذرد،‌ ولی به‌رغم این زمان کوتاه، نیاز به پیشرفت و توسعه این رشته در وطن به‌خوبی و به‌درستی درک شده است. تلاش استادان در این زمینه ستودنی است اما این رشته با کمبود منابع علمی مواجه است. این کتاب سعی دارد سهمی هرچند ناچیز در رفع این مشکل داشته باشد و در بی‌نقص بودن برگردان متن اصلی به زبان پارسی هیچ ادعایی ندارد.

مخاطبان در چهارده فصل با مطالب این کتاب آشنا می‌شوند. بررسی موردی: جنگ‌های بالگردی، واکنش شمار(تیراژ) روزنامه به تغییرات اقتصاد محلی، بررسی پتانسیل یک روزنامه کاملاً الکترونیکی برای جوانان، عوامل ساختاری سهم در رتبه‌بندی تلویزیونی: وابستگی شبکه، باند پخش نفوذ کابلی و اشباع بازار، آزار جنسی و مسئولیت نیابتی سازمان‌های رسانه‌ای، مدلی پیش‌گستر برای حل مشکلات اخلاقی و ادغامات کوتاه مدت در رسانه‌های جمعی: دلیل موثق و ناموثق عناوین هفت فصل نخست این کتاب را تشکیل می‌دهند.

آیا باید قربانیان تجاوز را در اخبار معرفی کرد؟، بی توجهی به قانون تهمت و توهین تا چه حد برای سازمان شما هزینه‌بردار است؟، مشکل در سیستم تحویل: مشکلات مربوط به شمار (تیراژ) سنت لوئیس سان، برنده نارضایتی از پخش: توقیف پخش «NYPD BLUEl» میان ریسک اقتصادی و واکنش مخاطب نسبت به نظارت ورودی، معبری به اوج (رسیدن به مقام ارشد): چطور روزنامه‌های زنجیره‌ای برجسته ناشران را آموزش و توسعه (ترویج/ ترفیع) می‌دهند؟، پرداخت حقوق فروشنده‌های رسانه: پیشنهادها و حوزه جست و جو برای محققان مدیریت رسانه دیگر عناوین اصلی این کتاب هستند.

کتاب «بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر با ترجمه پیام زین‌العابدینی با شمارگان هزار و 200 نسخه در 303 صفحه به بهای 21 هزار تومان از سوی انتشارات تیسا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

http://www.ibna.ir/fa/doc/book/223311/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1     

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۶
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی