حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

نویسنده: آلبرتو کایرو 
مترجم: احمد اشرفی مریم سلیمی 
موضوع: گرافیک کامپیوتری- جدول ها و نمودارها- طراحی،مصورسازی اطلاعات
قیمت : ۱۰۰۰۰۰ ریال 
سال چاپ: ۱۳۹۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۵
hasan sabilan ardestani

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

کتاب «مدیریت شهرت و اعتبار» تالیف حسن ربیعی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.

حسن ربیعی در گفت‌وگو ب شارا از انتشار کتاب «مدیریت شهرت» خبر داد و افزود: امروزه مدیریت شهرت و اعتبار یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکت‌ها و سازمان‌ها در فضای تجاری و کسب و کار به شمار می‌آید و ضمن اینکه مزیت رقابتی را به همراه دارد، باعث افزایش سطح کیفیت در تولید و عرضه شده است.

وی ادامه داد: در دنیای قدیم کسب و کار ساده‌تر بود و اهداف تنها در سود خلاصه می‌شد، اما در دنیای پیچیده تجارت امروز، فرهنگ و ارزش‌ها وارد بازار شده و فرایندها و سیاست‌ها را دچار تغییر کرده است. همچنین در سال‌های اخیر بر اهمیت مدیریت شهرت و اعتبار در سراسر جهان افزوده شده و به عاملی برای گسترش شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادها تبدیل شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: این کتاب می‌کوشد تا ضمن تعاریف اعتبار، شهرت و عوامل موثر در شکل‌گیری آن و تبیین سطوح اعتماد و اعتبار در سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادها عوامل لازم برای کسب اعتبار و خوشنامی را تشریح کند.

به گفته ربیعی، این اثر با ارائه عناصر کلیدی مدیریت شهرت شامل عملکرد، ارتباطات و رفتار، تاثیر مستقیمی بر اذهان مخاطبان، مشتریان و بازار رقابت ایجاد می‌کند.

 

مدیریت شهرت و اعتبار/ مولف: دکتر حسن ربیعی/ ناشر: کارگزار روابط عمومی؛ چاپ اول پاییز 1394/قطع وزیری /قیمت10000 تومان /104 صفحه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۲
hasan sabilan ardestani

به گزارش ایرنا ، خسرو حسینی حاج عباسقلی خانی مولف این کتاب و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در اثر خود علاوه بر تشریح نقش ارزشیابان خبر به عنوان یک دروازه بان مهم و اصلی در فرایند تولید و انتشار خبر به واکاوی و کالبدشکافی خبر و تعیین روشی برای اندازه گیری خبر پرداخته است.
در این مبحث تعاریفی به صورت علمی برای خبر بیان شده و همچنین بحت دروازه بانی و نقش واحدهای ارزشیابی و ارزشیابان خبر به عنوان «دروازه بان پنهان و در عین حال فرادستی» تشریح شده است.
به گفته مولف، ارزشیابان خبر نقش مهمی در جاری و ساری شدن سیاستگزاری های خبری و رسانه ای دارند و همچنین تحقق اهداف کمی و کیفی خبر را نیز در ذات خود به همراه دارند هرچند که بسیاری از رسانه ها به ارزش و اهمیت این نقش تعیین کننده واقف نیستند.
حسینی اظهارداشت: در فرایند دروازه بانی بدون شک نقش دروازه بان اصلی را خواه یا ناخواه و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ارزشیابی کنندگان خبرها به عهده دارند و در واقع اجرا کننده اهداف یک مدیر رسانه ای هستند و دیگر اجزای یک رسانه همه در مسیر تعیین شده توسط واحد ارزشیابی حرکت می کنند.
این کتاب از سوی موسسه انتشاراتی آبارون در اختیار مخاطبان و علاقه مندان قرار گرفته است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۷
hasan sabilan ardestani

فساد در رسانه ها

عنوان اصلی: Media Markets and Morals
نویسنده: ادوارد اچ اسپنس
مترجم: حبیب الله معظمی
موضوع: رسانه های گروهی- جنبه های اخلاقی-جنبه های اقتصادی
قیمت : ۱۲۵۰۰۰ ریال 
سال چاپ: ۱۳۹۳
قطع کتاب: وزیری
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: ۰۱
شابک : 5-0708-12-964-978 

کتاب " فساد در رسانه ها" که همزمان با بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها منتشر شده است را می توان بازخوانی و رجعت به کارکردها و نش های اولیه و اصیل رسانه دانست. یعنی همان هدف های تاسیسی رسانه که در توصیه های اخلاق فردی و اجتماعی نیز وجود دارند؛ مانند درستی خبر همچون درستی عمل انسان. بنابراین اخلاق نامه ای حرفه ای است که اهالی رسانه را به اصول و هدف کار خود توجه می دهد. کتاب اثر چهار نویسنده با تخصص های علوم ارتباطات، حقوق، فلسفه و فلسفه اخلاق تا جامعه شناسی و روان شناسی است که با طرح جدیدترین مباحث حوزه اخلاق کاربردی به تبیین مستدل اصول و ضوابط حرفه ای برای همه رسانه ها از جمله رسانه های جدید پرداخته اند. از ویژگی های ممتاز کتاب، اتکا و استناد آن به انبوه موارد و رویدادهای واقعی است که برای روزنامه نگاران و دیگر آفرینشگران در رسانه های گوناگون از مکتوب تا شنیداری و دیداری، دامنه اخلاقی دارد. همه رویدادهای ذکر شده در کتاب واقعی و دارای زمینه بحث اخلاقی هستند. و جالب تر آنکه بیشتر این نمونه های عینی و واقعی مربوط به یک دهه اخیر و در کشورهای گوناگون است و بنابراین موضوع بحث برای خواننده پیگیر حوزه ارتباطات، ملموس می شود. کتاب حاوی جدیدترین و آخرین مباحث مربوط به حوزه اخلاق کاربردی و تبیین مستدل اصول و ضوابط حرفه ای برای رسانه هاست به طوری که شامل رسانه های جدید هم می شود. کتاب " فساد در رسانه ها" در ۹ بخش تدوین شده است. بخش اول با عنوان معرفی به موضوع لزومیت اخلاق در رسانه ها می پردازد و یک محیط اخلاقی پایدار را ترسیم می کند. بخش دوم کتاب اخلاقیات اطلاعات به مثابه راهنمای رسانه ها است که در آن اخلاق نامه حرفه ای معرفی شده و به بیان رسانه های جدید و مسائل اخلاقی جدید می پردازد. در این بخش همچنین به موضوع عدالت نگاه ویژه ای شده و آن را به عنوان راهنمای رسانه ها قلمداده کرده اند. بخش سوم کتاب کسب و کار رسانه و کسب و کار بازار را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و هنجارهای موجود در فضای رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهد. بخش چهارم نیز حرفه ای گرایی در رفتار و هویت را بیان می کند و برخس از اخلاقیاتی که روزنامه نگاران در عرصه کار رسانه ای خود باید به آن پایبند باشند را برمی شمارد. تعارض در نقش های رسانه سرفصل بخش پنجم این کتاب است که نقش های عام اولیه روزنامه نگاری، تبلیغات و روابط عمومی را معرفی می کند. بخش ششم فساد در رسانه ها را مورد ارزیابی قرار داده و بخش هفتم با عنوان دو جنبه دست کاری عکس؛ فسادهای موجود در رسانه های تصویری را تحلیل و بررسی می کند. در بخش هشتم خواننده کتاب با ترویج، تدوین و تنظیم ضوابط اخلاقی در رسانه ها آشنا می شود و بخش پایانی کتاب برتری اخلاقی و الگوهای نقش در رسسانه را تشریح می کند. نوید آن است که گرچه آسمان کشورهای در حال توسعه را هزاران ماهواره پخش مستقیم با محتوای بیگانه اما به زبان بومی پر کرده اند، قطعاً شواهد هر مورد از فساد دیر یا زود آشکار خواهد شد و در درازمدت لطمه اصلی را آنانی خواهند دید که شرف حرفه ای خود را به زیان حقوق انسان ها و سود کوتاه مدت خود وانهاده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۰۷:۳۳
hasan sabilan ardestani

برابری و آزادی ارتباطی

عنوان اصلی: The Communication Equality and Freedom
نویسنده: حبیب الله معظمی
موضوع: معرفی اندیشه جدید حقوق ارتباطی
قیمت : ۱۷۰۰۰۰ ریال 
سال چاپ: ۱۳۹۴
قطع کتاب: وزیری
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: ۰۱
شابک : 2-0923-12-964-978 

قرن بیستم میلادی را شاید عجولانه عصر ارتباطات و عصر اطلاعات خواندند. چرا که رسانه های نو و حیرت انگیز رادیو و تلویزیون جایگزین متن کاعذی چاپی شده بود، در حالی که تازه از آخرین سال های همین قرن به بعد است که به مدد فناوری های اطلاعات و ارتباطات معنای " انبوه اطلاعات" و " عصر ارتباطات" را می فهمیم.تاریخ بشر در حوزه ارتباطات و اندیشه در حال پوست اندازی است. اما حقوق و قانونگذاری که فلسفه وجودی اش، تهدید قدرت و تعیین حدود افراد و گروه ها و تنظیم روابط اجتماعی است، در حوزه ارتباطات و رسانه تقریباً در همان وضعیت گذشته مانده، با زمانه پیش نرفته، کامل و فراگیر محقق نشده و هنوز هم در معرض مطالبه است. طی چند دهه گذشته معلوم شده است اصل و عقیده ای که در حوزه ارتباطات و رسانه قالب حقوق و قانون به خود گرفته، دیگر به صورت قاعده جاری کارآیی ندارد. کتاب " برابری و آزادی ارتباطی" بر مبنای اندیشه " حقوق ارتباطی" طرحی نو درانداخته است تا این مطالبات دیرپا و مغفول و معطل حوزه ارتباطات و رسانه را به اجرای کامل نزدیک کند. در حقیقت کتاب حاضر، تلاشی در جهت تشریح مبانی حقوق ارتباطی جدید در فضای ارتباطات و رسانه های نوین است، و با مروری که بر حقوق اولیه بشر و حقوق شهروندی و شرایط متأثر از گسترش فناوری های اطلاعات و ارتباطات و نسبت حوزه های قدرت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی با آن ها دارد، بستر مناسبی را برای مطالعات انتقادی رسانه ها فراهم می آورد. در بخش نخست فصل اول کتاب با اشاره به زمانه بی قانونی و فقدان حقوق برای افراد جامعه، پدیدار شدن حق برای افراد بشر بر اثر بروز تحولات اجتماعی سیاسی درجوامع و طرح نظریه های اندیشمندان حوزه سیاست و فلسفه سیاسی در این راستا، به خصوص با تمرکز بر حقوق حوزه ارتباطات و رسانه، مورد توجه قرار می گیرد. همین جاست که هسته مرکزی بحث، یعنی رویکرد پیوند میان آزادی و برابری در حوزه ارتباطات، شکل داده می شود تا پیش درآمدی برای بحث های بخش های بعدی این فصل و فصل دوم کتاب باشد. در بخش دوم فصل نخست، بررسی کلی نظریه و حقوق شهروندی و سیر تکوین آن به اقتضای آنچه مورد نیاز بحث اصلی این کتاب است، ارائه می شود. این بخش در جست و جوی عدالت؛ همان کانون بحث های اندیشه حقوق ارتباطی و پیش از آن؛ همان کانون و مدعای لیبرالیسم، که با استفاده از آن فئودالیته را خلع سلاح کرد تا خود بر جایش نشیند اما گرفتارش شد، آورده شده است. و اما بخش سوم به پدیده " جامعه اطلاعاتی" اختصاص دارد؛ موضوعی که در ظهور و پدیداری اش حرف ها و نقدهای بسیاری مطرح شده و به این جهت، نویسنده تلاش کرده است الگویی شامل سه دسته از نظرها در این باره بسازد. این کتاب کوششی در تشریح مبانی اندیشه ای و توجیهی استدلالی حقوقی برای ارتباطات جدید و تأمل و واکاوی ای در نیازهای حقوقی نوین و همچنین بررسی و غور در نیاز به حقوق در فضا و عرصه ارتباطات نوین است. این کتاب در بیان این نیاز، به سه جهت توجه دارد: یکی، اشاره به حقوق ار قبل موجود، که با وجود تدوین و تأیید(ملی و بین المللی)، هنوز کامل نبوده و در همه جا و همه سازمان ها محقق نشده اند و موانعی بر سر راه آن ها وجود دارد. دوم، توجه به شرایط جدید متأثر از ظهور و گسترش فناوری های نوین جهان و وسعت اطلاعات و ارتباطات، که به مثابه یک فرصت پدیدار شده می توانند آن حقوق معطل را احیا و محقق سازند و سوم اینکه این شرایط جدید خود نیاز به حقوق جدید و یا تأکید مجدد بر حقوق گذشته و توسعه و به روزرسانی آن ها را موجب شده است. در تألیف این کتاب تلاش شده است در کنار تحلیل، به توصیف و شرح اندیشه ها و نظرها توجه شود و برای معرفی حقوق در حوزه ارتباطات کوششی صورت بگیرد، سفری بدون توقف به کوچه های فکر و اندیشه، تا از این طریق وضعیت حقوق ارتباطی و حق های برتر آن، یعنی آزادی و برابری را توأمان در معرض مطالعه قرار دهد. این کتاب دومین جلد از مجموعه مطالعات انتقادی رسانه انتشارات سروش است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۰۷:۲۷
hasan sabilan ardestani