حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  کتاب " نقش ارتباطات گرافیکی در جذب مخاطبان روابط عمومی " تالیف محمد جواد محسن زاده در 168 صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.


به گزارش شارا، برای نخستین بار در ایران، نقش ارتباطات گرافیکی در جذب مخاطبان روابط عمومی در کتاب محمد جواد محسن زاده کارشناس ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی بررسی شد.


وی گفت: در این تحقیق با تبیین شناخت مفاهیم نظریِ ارتباط، روابط عمومی، گرافیک و کارکردهای ارتباطات گرافیکی در انتقال پیام جهت تحقق اهداف سازمان، از نظریه های ارتباطی اشاعه و نوآوری اورت.ام. راجرز و تبلیغات به مثابه گفتمان دانش ـ قدرت میشل فوکو همچنین نقش‌های اجتماعی ارتباطات هارولد لاسول و چارلز رایت، نقش وسایل ارتباط جمعی ویلبر شرام و نقش ارتباطات گرافیکی برای تبیین علمی پژوهش استفاده شده است.


مؤلف کتاب با بیان اینکه کتاب فوق مستخرج از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که با درجه عالی دفاع شده است، افزود: ارتباطات گرافیکی با تکیه بر درک بالاتر داده های فراهم آمده به کاربران کمک می‌کند تا میزان بهره‌وری در دریافت و ارزیابی اطلاعات را افزایش دهند و نقش مؤثری را در پیشبرد اهداف روابط عمومی ها دارد.


محسن زاده اظهار کرد: به نظر می‌رسد ارتباطات گرافیکی‌ به جزئی جدایی‌ناپذیر از راهبرد روابط‌عمومی‌ها تبدیل شده که در انجام وظایف روابط عمومی، بخشی را به این نوع ارتباط اختصاص داده که در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، آموزش، تبلیغ، انتشار نتایج نظرسنجی و...، روابط‌عمومی‌ها و سازمان‌ها را یاری می‌رساند.


وی در خصوص روش شناسی پژوهش اظهار کرد: روش تحقیق صورت پذیرفته به صورت توصیفی و پیمایشی و جامعه آماری شامل 256 نفر از کارمندان فرمانداری شهرستان بهارستان، اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان بهارستان و ارباب رجوع مراجعه کننده به روابط عمومی فرمانداری بوده است که با توجه به جدول مورگان نمونه آماری تحقیق، 154 نفر بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده و بوسیله پرسشنامه 21 گویه‌ای مورد سنجش قرار گرفتند.


محسن زاده ادامه داد: برابر ضریب آلفای کرنباخ برای پرسشنامه ـ که برابر با 0.843 بوده است ـ داده های تحقیق بوسیله نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفتند، یافته های تحقیق نشان می‌دهد که مقدار آمار خی معنادار بوده و طرح های گرافیکی در ترغیب، تشویق و اقناع مخاطبان روابط عمومی به طور معناداری تأثیرگذار بوده است.


گفتنی است محسن زاده در حال حاضر مدرس دانشگاه و مشاور مطبوعاتی ریاست شورای اسلامی شهرستان بهارستان می باشد که در روز روابط عمومی سال جاری از تلاش های وی در حوزه مطبوعات و روابط عمومی به عنوان «روابط عمومی برتر شورایی در سطح استان تهران» از سوی رئیس شورای اسلامی استان تهران تقدیر شد. همچنین در سال گذشته نیز به عنوان «مدیر روابط عمومی برتر در بین فرمانداری های استان تهران» انتخاب و توسط استاندار تهران تجلیل گردید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۰
hasan sabilan ardestani
دانلود کتاب اعتماد اجتماعی
(۲)
  • نویسنده: ناشناس
  • موضوع: اجتماعی
  • تعداد صفحات: ۱۵۰
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴

این پژوهش‌نامه به منظور بررسی و واکاوی مفهوم اعتماد اجتماعی، نقش آن در جامعه و روابط اجتماعی، عوامل ایجاد‌کننده و تضعیف‌کننده آن و وضعیت اعتماد اجتماعی در جامعه تهیه شده است. به نظر نویسندگان، اعتماد اجتماعی در جامعه ما وضعیت خوب و مناسبی ندارد. براساس نتایج دومین پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان، 5/24 درصد از مردان و 2/33 درصد از زنان معتقد بودند که نمی‌توانند به دیگران اعتمادکنند. لذا لازم است ضمن واکاوی و بررسی دقیق این مفهوم مطالعاتی جهت یافتن راهکارهایی به منظور افزایش اعتماد اجتماعی در جامعه انجام گیرد. مؤلفین این مقالات معتقدند که راهکار افزایش اعتماد اجتماعی از طریق گروه‌های خرد و واسطه‌ای جامعه است. یعنی مکان‌ها و موقعیت‌هایی که در آن اعتماد ایجاد و توسعه می‌یابد.

این پژوهش‌نامه شامل پنج مقاله تألیفی و یک مقاله ترجمه شده است. درمقاله اول به بررسی معنا و مفهوم اعتماد اجتماعی پرداخته شده است. نویسنده تلاش کرده است با بررسی تئوری‌های کلاسیک و متأخر جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و با تأکید بر نظریات متأخر معنی و مفهوم مناسبی از اعتماد اجتماعی ارائه دهد.

در مقاله دوم وضعیت اعتماد اجتماعی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است. نویسنده با استفاده از نتایج دو پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان که توسط وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، تلاش کرده است وضعیت اعتماد اجتماعی در کشور را بررسی کند...

لیست مقالات:

تئوری ها و نظریات مربوط به اعتماد اجتماعی در جامعه / مرتضی زین
بررسی وضعیت اعتماد در جامعه ایران و راه های بازسازی آن/ مرتضی زین آبادی
اعتماد و نهادهای مدنی به مثابه کارگزاران سرمایه اجتماعی / ایوب زارعی
اعتماد اجتماعی و خانواده / زهره سمیعی
اعتماد اجتماعی و آموزه های دینی / طاهر

همه چیز برای همه: برابری و اعتماد اجتماعی / اریک اسلندر و بو رودستین / برگردان: ابوعلی ودادهیر - مرتضی زیندانلود رایگان کتاب۱.۱۵ مگابایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۷
hasan sabilan ardestani

پیرامون حقوق مطبوعات و تبلیغات ایران


کتاب «پیرامون حقوق مطبوعات و تبلیغات ایران» نوشته مرتضی محبی از سوی نشر شخصیت چاپ و توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب، در واقع روزآمد شده کتاب «پیرامون حقوق مطبوعات ایران» است که در سال ۱۳۹۳ منتشر شد. آن کتاب را نیز نشر شخصیت روانه بازار کرده بود و کتاب کنونی هم با افزوده شدن ۶۵ عنوان مطلب جدید که ۲۱ مورد آن درباره تبلیغات است، با نام «پیرامون حقوق مطبوعات و تبلیغات ایران» منتشر شده است.

نویسنده در پیشگفتار چاپ‌های نخست و دوم آورده است: نگارش مطالب این کتاب بر اساس قوانین، تصویب‌نامه‌های هیات وزیران، مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی، آرای ‌وحدت رویه هیات‌های عمومی دیوانعالی کشور و دیوان عدالت اداری، نظرات اداره کل حقوقی قوه‌ قضاییه، ‌اداره‌کل قوانین مجلس شورای اسلامی، دفتر امور حقوقی ریاست‌جمهوری و رویه هیات نظارت بر مطبوعات ‌و وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی انجام و سعی‌شده تا با پرداختن به مسایل این حوزه، مجموعه‌ای کاربردی ‌برای استفاده دانشجویان، اصحاب رسانه و مدیران مسوول و فعالان این بخش، آماده شود.

مطبوعات با ۹۸ زیربخش، تبلیغات با ۱۳ زیربخش و پیوست‌ها با ۱۶ مورد بخش‌های اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. مطبوعات در قانون اساسی، ملزومات آزادی بیان، بررسی اخلال به مبانی اسلام و حقوق عمومی، قلمرو شمول قانون مطبوعات، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی و مانند اینها در بخش مطبوعات مورد بررسی و مداقه قرار گرفته‌اند.

بخش تبلیغات نیز آئین‌نامه‌ها، شخصیت حقوقی، محل، شرایط، مدیریت و مسئولیت کانون، شرایط تبلیغ انواع کالاها و خدمات را بررسی کرده و پیوست ها نیز شامل؛ قانون مطبوعات، آئین‌نامه اجرائی آن، قانون محل دفاتر رسانه‌ها و بسیاری دیگر از قوانین و مقررات، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های متفاوت است.

کتاب «پیرامون حقوق مطبوعات و تبلیغات ایران» در اندازه وزیری، ۲۹۸ صفحه، جلد مقوائی گلاسه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده و در کتابفروشی‌ها توزیع شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۹
hasan sabilan ardestani
دانلود کتاب آموزش کامل اینستاگرام

اینستاگرام (Instagram) شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. محدودیت اشتراک گذاری ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه می‌باشد. در کتاب حاضر شما با این شبکه اجتماعی و ترفند های آن به طور کامل آشنا خواهید شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۱
hasan sabilan ardestani