حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است


دانستن زبان انگلیسی در دنیای امروزه ضروری است و اگر به آن مسلط باشید می‌توانید بسیار راحت‌تر از قبل مشکلات خود را حل و یا در حرفه خود پیشرفت کنید. در این میان سرویس‌هایی مثل سرویس مترجم گوگل نیز به کاربران برای درک و استفاده بیشتر زبان انگلیسی بسیار کمک کرده‌اند که این بار قصد داریم، علاوه بر آن ابزارهایی را معرفی کنیم که ایرادات املایی، نگارشی و نحوه صحیح استفاده از لغات در متن‌های انگلیسی را نشان می‌دهند تا مکاتبات خود را راحت و حرفه‌ای‌تر از قبل با سراسر دنیا انجام دهید.

 

 » معرفی بهترین سرویس‌های اصلاح اشتباهات نامه و درخواست‌ها به زبان انگلیسی»

 Best English Spell and Grammar Checker Online and Offline Tools

در پست بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسیشما می‌توانید با سرویس‌های فارسی یادگیری انگلیسی آشنا شوید؛ اما در مواقعی مثل ارسال فرم درخواست  بازیابی اکانت هک شد، ارسال درخواست پشتیبانی و... به سایت‌های انگلیسی‌زبان لازم است تا شما درخواست خود را به نحوه صحیح نگارش و با کم‌ترین غلط املایی برای اپراتور ارسال کنید تا بهترین جواب و بازخورد را دریافت نمایید؛ ازاین‌رو، تصمیم گرفتیم سایت، نرم‌افزار و افزونه‌هایی را معرفی کنیم که نامه و درخواست تایپ‌شده شما به زبان انگلیسی را اصلاح می‌کنند.


-     Grammarly

 یک ابزار آنلاین بسیار مفید در زمینه اصلاح اشتباهات متن‌های انگلیسی و جایگزین کردن آن‌ها با لغات و افعال مناسب‌تر است. این سرویس دارای افزونه برای مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس، آفیس، جیمیل برای نوشتن ایمیل‌ها و... استپس از نصب اشکالات تایپی شما توسط Grammarly  بررسی و لغات مناسب و یا نحوه صحیح استفاده از آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود. با ثبت‌نام در این سرویس امکانات بیشتری جهت بهبود اشتباهات در نوشتن و همچنین دسترسی به متون خواهید داشت.

 

 - Ginger

 یک نرم‌افزار برای اکثر پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ نظیر ویندوز، مک، اندروید و حتی افزونه گوگل کروم است که عملکردی مشابه شبیه سرویس قبلی دارد، با نصب این برنامه می‌توانید از نحوه صحیح املا لغات (Spell checker)، جمله‌بندی بهتر و تجزیه لغات، مترجم، دیکشنری و ... بهره‌مند شوید.

پیشنهاد می‌شود در کنار استفاده Ginger از وب‌سایت که در معرفی  وبسایت های جالب و کاربردی – شماره ۴۱ جهت بهبود گرامر و زبان و کمک از دیگران برای اصلاح متن انگلیسی معرفی کردیم نیز استفاده کنید.

-    Hemingway

 یک وب اپ بسیار کاربردی با رابط کاربری بسیار خوب است که با های لایت کردن لغات نوشته‌شده در متن نکات مهم جهت بهبود و اصلاح آن را یادآوری و نمایش می‌دهد. این سرویس بیشتر سعی در اصلاح نگارش متن، حذف موارد غیرضروری، استفاده از لغات مناسب‌تر و به زبان ساده مختصر و مفید کردن متن انگلیسی شما دارد. بعد از ورود متن در ادیتور سمت چپ در پنل سمت راست متن شما توسط سایت رتبه‌بندی می‌شود و درصورتی‌که نکته‌ای برای اصلاح وجود داشت توسط رنگ مخصوص خود در متن‌های لایت می‌شود و با گرفتن نشانگر بر روی آن، لغت یا فعل مناسب‌تر پیشنهاد می‌شود یا اینکه وب‌سایت پیشنهاد جایگزین یا حذف کردن مورد نامناسب را می‌دهد.

-    یکی دیگر از ابزارهای آنلاین ساده و کاربردی برای بهتر کردن متن نوشته‌شده به زبان انگلیسی  Simplish است. در این سرویس شما پس از واردکردن متن می‌توانید اشتباهات لغوی آن را بررسی کنید و یا اینکه نوشته خود را خلاصه‌سازی و ساده‌تر نمایید؛ پس از کلیک بر روی هر یک از دکمه‌ها لغاتی که می‌توانید جایگزین و اصلاح شوند و پیشنهاد‌ها سایت به شما در قالب متن اصلی و متن نهایی نمایش داده می‌شود. هدف Simplish ساده و خواناتر کردن متن‌های مکاتبات و درخواست‌های انگلیسی شما است.

- اصلاح خودکار متن‌های انگلیسی هنگام تایپ کردن با Spell Bee

افزونه بسیار خوب دیگر که برای مرورگر گوگل کروم منتشرشده است و حدود ۵ هزار نفر تاکنون از آن استفاده کرده‌اند Spell Bee هست، این افزونه پس از نصب هنگام تایپ کردن لغات انگلیسی در صورت اشتباه بودن ساختار مثل قرارد دادن کاما و املا لغت شکل صحیح آن را به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید بلافاصله غلط‌ها را در متن اصلاح کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۳
hasan sabilan ardestani


اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که فرایند نگارش مقاله خود را به پایان رسانیده اید و الان مردد هستید مقاله خود را به کدام مجله ارسال کنید که هم مرتبط با حوزه موضوعی مقاله باشد و هم اینکه مجله از ضریب تاثیر (Impact Factor) مناسب و خوبی برخوردار باشد!!! قابلیت  Find your best potential journal اندنوت تحت وب این کار را برای شما انجام می دهد.



مراحل استفاده از قابلیت Find your best potential journal در اندنوت تحت وب

با استفاده از این قابلیت، مجله بالقوه برای ارسال و چاپ مقاله به شما پیشنهاد می شود. برای استفاده از این قابلیت اندنوت مراحل زیر را انجام دهید:
  1. وارد صفحه اصلی اندنوت تحت وب (EndNote Web) وارد شوید و به رایگان یک حساب کاربری ایجاد نمایید؛
  2. وارد حساب کاربری خود شوید و سربرگ My References  را کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید؛
صفحه اصلی اندونوت تحت وب
 در صورت عدم مشاهده تصویر فوق در سمت راست صفحه بر روی گزینه "show getting started guide" کلیک کنید تا بتوانید صفحه بالا را مشاهده کنید.

   4. در صفحه فوق بر روی گزینه Find your best potential journal کلیک کنید؛

  5. در پنجره جدید باز شده باید دو فیلد Title و Abstract را پر کنید؛

1: در این مرحله کافیست تا «عنوان» و «چکیده» انگلیسی مقاله خود را بدون ذکر بخش روش شناسی (متولوژی) مقاله وارد فیلدهای موردنظر کنید.
 2: برای جستجو بهتر بخش کلیدواژه های چکیده را به طور کامل وارد کنید؛ بدین شکل که بعد از ذکر کلمه KeyWords  کلمات کلیدی را وارد کنید.

  6. در نهایت  بر روی دکمه Find Journals کلیک کنید تا مجله/مجلات بالقوه جهت مقاله نگارشی شما پیشنهاد شود.

نمونه مجله پیشنهادی

 در این صفحه شما می توانید لیست مجلات به همراه Impact Factor، رتبه مجله در بین مجلات حوزه موضوعی موردنظر را مشاهده کنید (تصویر بالا).

   7. با انتخاب مجله موردنظر در سمت راست بر روی دکمه Journal Information کلیک کنید تا به صفحه اصلی مجله موردنظر دسترسی پیدا کنید و اطلاعات بیشتر مجله موردنظر را مشاهده و مطالعه کنید؛

در وب سایت مجله کافیست قبل از ارسال مقاله به بخش راهنمای نویسندگان (For Authors) بروید و مقاله را متناسب با فرمت مجله موردنظر تنظیم و ویرایش کنید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۲
hasan sabilan ardestani
تصویر موتور جستجوی کتاب یاب

سامانه کتاب یاب، «موتور جستجوی هوشمند کتاب است که به شکل هدایت شده، کلمات کلیدی دریافت شده را درفروشگاه های آنلاین کتاب جستجو می کند و نتیجه را در عرض کمتر از یک دقیقه، به صورت یکپارچه به کاربر نمایش می دهد.

امکاناتی از قبیل فیلتر عنوان کتاب ها بر اساس عبارت جستجو شده و همچنین تغییر چینش نتاایج جستجو بر اساس قیمت کتاب از دیگر ویژگی های این سامانه است. لیست فروشگاه های موجود، به طور مداوم مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است افزایش و یا کاهش بیابند».

این موتور جستجو کلیدواژ]های وارد شده را در وب سایت بسیاری همچون موارد زیر جستجو  می نماید:


بوک روم
آدینه بوک
فردا بوک
دیجی کالا
شهر کتاب
فیدیبو
سوره مهر
سرکوچه
کتاب سبز
فرا کتاب
رنگین کمان
مگنا بوک
موغام
افسانه بوک
تاریخ معاصر
اشجع
آوا بوک
قائمیه
آی کتاب
سهای دانش
کتاب نیستان
مجد
ایران PDF
http://ketabyab.net/index.php#
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۰
hasan sabilan ardestani

این سامانه قادر است از بین مجلات فارسی، مجله مناسب جهت چاپ مقاله فارسی‌تان را پیشنهاد دهد.


«سامانه ژورنال ­یاب ایران» 


«سامانه ژورنال­ یاب ایران» به نویسندگان فارسی زبان این امکان را می­‌دهد تا مناسب­ترین ژورنال در حوزه موضوعی مقاله تازه نگاشته شده خود را از بین مجموعه ژورنال­های معتبر ایران پیدا کند. 


جهت استفاده از این سامانه کافیست عنوان و چکیده مقاله نوشته شده در فیلدهای مربوطه وارد کنید تا طی چند ثانیه فهرستی از ژونال­ های­ ایرانی مرتبط با مقاله نگارش یافته تان معرفی و ارائه شود.


این سامانه هم اکنون از طریق وبگاه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و به صورت رایگان در دسترسی قرار دارد.


https://journalfinder.ricest.ac.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۰۸
hasan sabilan ardestani