حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

دروازه بانان پنهان رسانه منتشر شد

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ

به گزارش ایرنا ، خسرو حسینی حاج عباسقلی خانی مولف این کتاب و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در اثر خود علاوه بر تشریح نقش ارزشیابان خبر به عنوان یک دروازه بان مهم و اصلی در فرایند تولید و انتشار خبر به واکاوی و کالبدشکافی خبر و تعیین روشی برای اندازه گیری خبر پرداخته است.
در این مبحث تعاریفی به صورت علمی برای خبر بیان شده و همچنین بحت دروازه بانی و نقش واحدهای ارزشیابی و ارزشیابان خبر به عنوان «دروازه بان پنهان و در عین حال فرادستی» تشریح شده است.
به گفته مولف، ارزشیابان خبر نقش مهمی در جاری و ساری شدن سیاستگزاری های خبری و رسانه ای دارند و همچنین تحقق اهداف کمی و کیفی خبر را نیز در ذات خود به همراه دارند هرچند که بسیاری از رسانه ها به ارزش و اهمیت این نقش تعیین کننده واقف نیستند.
حسینی اظهارداشت: در فرایند دروازه بانی بدون شک نقش دروازه بان اصلی را خواه یا ناخواه و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ارزشیابی کنندگان خبرها به عهده دارند و در واقع اجرا کننده اهداف یک مدیر رسانه ای هستند و دیگر اجزای یک رسانه همه در مسیر تعیین شده توسط واحد ارزشیابی حرکت می کنند.
این کتاب از سوی موسسه انتشاراتی آبارون در اختیار مخاطبان و علاقه مندان قرار گرفته است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی