حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

ترفندهایی برای بهبود تصاویر در شبکه های اجتماعی

ترفندهایی برای بهبود تصاویر در شبکه های اجتماعی

انسان‌ها به صورت ذاتی موجودات بسیار بصری هستند. آن‌ها در مغز خود میلیون‌ها نورون برای پردازش بصری دارند. نزدیک به ۳۰ درصد از کل مغز به پردازش جلوه‌های بصری اختصاص داده شده، در مقابل ۸ درصدی که برای لمس و ۳ درصدی که برای شنیدن هست.

تصاویر شبکه‌های اجتماعی بخش حیاتی بازاریابی اینترنتی هستند و می‌توان گفت اگر کسب‌وکاری تصاویر منحصربه‌فرد و جذابی خلق کند قادر خواهد بود به بهترین نتایج در شبکه های اجتماعی دست یابد.

شبکه های اجتماعی- وبلاگ اخباررسمی

مواردی که در ادامه می‌آیند توسط متخصصان بازاریابی شبکه های اجتماعی بافر ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را رونق ببخشید.

رنگ

۹۰ درصد از قضاوت‌ها در تصاویر تنها براساس رنگ صورت می‌گیرد

یکی از مهم‌ترین دلایلی که روی جذابیت تصاویر نقش بسزایی دارد رنگ است. استفاده از ترکیب رنگ مناسب در انتقال احساسات و تاثیرگذاری روی افراد نقش بسزایی دارد. در یک مطالعه در مورد تاثیرات رنگ در بازاریابی، محققان دریافتند که ۹۰٪ قضاوت مردم در مورد محصولات فقط براساس رنگ است. در ادامه به صورت مختصر و مفید توضیح می‌دهیم که رنگ‌های مختلف چگونه مغز ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و چگونه می‌توان از آن‌ها در بازاریابی استفاده کرد.

نماد رنگ ها در بازاریابی-وبلاگ اخباررسمی

تعادل

هنر ایجاد تعادل در تصاویر نوعی تیزهوشی برای جلب توجه مخاطب است. ۴ نوع تعادل وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در طراحی تصاویر استفاده کنید:

  • متقارن
  • نامتقارن
  • حلقوی(مارپیچ)
  • کریستالوگرافی

با هر کدام از این ترفندها می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای برای شبکه‌های اجتماعی خود بسازید. به عنوان مثال، در تصویر زیر از نوعی تعادل متقارن استفاده شده است. این تصویر نوعی هماهنگی را نشان می‌دهد.

تعادل- وبلاگ اخباررسمی

از طرف دیگر، تعادل نامتقارن در تصویر زیر نشان داده شده است، تعادل نامتقارن تنش ایجاد می‌کند و می‌تواند فورا توجه‌ها را به خود جلب کند.

تعادل- وبلاگ اخباررسمی

اگر در حال ایجاد یک تصویر برای شبکه‌های اجتماعی خود هستید، با اشیا، اقلام، روشنایی، تیرگی، رنگ‌های گرم و سرد و جهت‌گیری‌ها(عمودی/افقی و مورب) بازی کنید تا بهترین تصاویر را ایجاد کنید.

خطوط

خط ها عناصر بصری هستند که کمک می‌کنند چشم‌های مخاطب را به جایی که می‌خواهید هدایت کنید. خط‌ های مستقیم نظم و ترتیب را می‌رسانند و خطوط منحنی به تنش و جنبش تاکید دارند. استفاده از خطوط در سراسر تصویر می‌تواند مخاطبان را به یک سفر بصری هدایت کند، در طی راه مهم‌ترین و ضروری‌ترین عناصر را به وی نشان دهد.

به عنوان مثال، در تصویر زیر می‌توانید به سادگی قدرت بصری خطوط را ببینید. طراح با کشیدن خط های مورب و ساده توجه مخاطب را نقاط کانونی مختلف در داخل تصویر جلب می‌کند.

تصاویربصری- وبلاگ اخباررسمی

این نکته را در نظر داشته باشید که هدف ایجاد یک مسیر، منطقی است که خواننده بتواند با دنبال کردن آن مسیر منطقی نکته‌ی کانونی تصویر را بیابد.

تایپوگرافی

تایپوگرافی یک هنر است. انتخاب یک فونت مناسب و یا انتخاب فونت‌هایی که بتوانند در کنار هم به صورت یکپارچه دیده شوند می‌تواند تصاویر شبکه‌های اجتماعی شما را منحصربه‌فرد کند. یکی از جنبه‌های اصلی در انتخاب فونت خوانایی است، هر فونتی را که انتخاب کردید مطمئن باشید که مخاطبان شما به راحتی قادر به خواندن آن خواهند بود.

  • طراحی خود را به ۳ نوع تایپوگرافی محدود کنید.
  • از اندازه‌ی فونتی متناسب با محیطی که طراحی کرده‌اید استفاده کنید.
  • فونت‌هایی که قابلیت خوانایی بالایی دارند را نسبت به بقیه در اولویت قرار دهید.
  • سعی کنید در تصاویر خود از فونتی شبیه به فونتی که اغلب در سایت استفاده می‌کنید بهره گیرید.

کنتراست

کُنْتْراسْت به‌معنای تبیین و جدایی است و یکی از اصل‌های پایه‌ای رشته‌های گوناگون هنر است.

فرق و کشمکشِ متقابلِ عناصر اثر هنری موجب برقرار شدن ارتباطی منطقی ولی متضاد بین اجزا می‌شود و در تأثیرگذاری اثر بسیار مؤثر است. کنتراست می‌تواند با رنگ، شکل، اندازه و … ایجاد شود که در این مطلب به دو مورد مهم‌تر اشاره می‌کنیم.

کنتراست با رنگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیاده‌سازی کنتراست در تصاویر استفاده از رنگ است. به عنوان مثال، بازی با رنگ‌های روشن و تیره. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید از یک نوشتار روشن در مقابل پس‌زمینه‌ای تاریک بهره گرفته شده که خوانایی را به حداکثر رسانده است.

کنتراست با رنگ- وبلاگ اخباررسمی

کنتراست با اشکال

راه‌ دیگری که می‌توانید کنتراست را به تصاویر خود اضافه کنید اشکال هستند. به عنوان مثال، استفاده از اشکال متقارن در ترکیب با اشکال نامتقارن می‌تواند جذابیت خاصی به تصاویر شما بدهد.

کنتراست با شکل- وبلاگ اخباررسمیمقیاس‌بندی

این موضوع کاملا واضح است، ما معمولا ابتدا چیزهایی که در یک تصویر بزرگ شده‌اند را می‌بینیم و سپس بقیه را. به عنوان مثال، در تصویر زیر شما ابتدا نوشته‌های بزرگ را خواهید دید، سپس توجه شما به سمت بالن کشیده شده و در نهایت تبریک روز معلم را می‌بینید. این مقیاس‌ها عمدا این گونه در نظر گرفته شده تا شما براساس یک نظم تصویر را ببینید.

مقیاس‌بندی- وبلاگ اخباررسمی

مجاورت

نزدیک بودن اشیا مرتبط با هم به ما در درک اشیا کمک می‌کند. در طراحی‌های خود باید گروه‌بندی انجام دهید و مشابه‌ترین عناصر را در یک گروه قرار دهید. باید این اصل را در فونت‌ها، رنگ‌ها و حتی قرار دادن اشیا به صورت فیزیکی در کنار یکدیگر رعایت کنید. به عنوان مثال، در تصویر زیر با این‌که دایره‌ها از هم جدا هستند، اما به دلیل گروه بندی شما احساس می‌کنید آن‌ها با هم هستند و یک شکل خاصی را ایجاد کرده‌اند. با استفاده از اصل مجاورت می‌توانید تصاویری خلق کنید که با هم روابط فضایی داشته باشند.

اصل مجاورت- وبلاگ اخباررسمی

سلسله مراتب

عناصر مهم‌تر را با فونت‌های بزرگ‌تر بنویسید

شما باید مهم‌ترین پیام خود را سریع‌تر به مخاطب برسانید، علاوه بر این، باید این عنصر بیشتر جلب توجه کند و در یاد مخاطب بماند. بنابراین رعایت سلسله مراتب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سلسله مراتب- وبلاگ اخباررسمی

تکرار

همواره از رنگ، فونت و لوگوی یکسان استفاده کنید. یکی از عناصر اصلی ارتقا تصاویر رسانه‌ای بهره‌گیری از اصل تکرار است. تکرار به ماندگاری و تسلط برند کمک می‌کند. سه مورد از قبیل فونت، رنگ و لوگو همیشه باید یکی باشند. با گذشت زمان تکرار این عناصر برند شما را منحصربه فرد و به سادگی قابل تشخیص می‌کند.

جهت

مردم معمولا در وب به هنگام مشاهده از سه الگوی F یا E و یا Z استفاده می‌کنند. بنابراین بهتر است مهم‌ترین عناصر طراحی‌های خود را در سمت چپ قرار دهید.

 فضای خالی

سادگی را در طراحی‌های خود دست کم نگیرید. فضای خالی (در حالی که عناصر مهم در تصویر برجسته شده‌اند) می‌توانند به تصاویر شما کیفیت خاصی ببخشند.

سادگی- وبلاگ اخباررسمی

http://blog.akhbarrasmi.com/%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/?utm_source=email&utm_medium=mailchimp&utm_campaign=prmag64

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۷
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی