حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

معرفی کتاب: قدرت رسانه

شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳ ب.ظ

کتاب قدرت رسانه برای دانشجویان و کسانی که به تازگی با جامعه شناسی رسانه های جمعی آشنا شده اند، منتشر شد.
    
    مدیر مسئول انتشارات مشق شب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در این کتاب که توسط لیلا نیرومند، وحیده ترزمی نژاد، ابتسام رضوی دینانی، حوریه دهقان شاد و محمدرضا حقیقی به رشته تحریر درآمده است، موضوعاتی در باب مطالعه قدرت رسانه ها به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است.
    
    رضا هوشمند افزود: این کتاب با بحثی درباره مدل سنتی تأثیرات رسانه ها شروع شده و درباره چگونگی محدود شدن تحقیقات رسانه های جمعی توسط آن، ادامه می یابد و از این طریق، روی سه جنبه از پروسه ارتباطات تاکید می کند که شامل محتوای رسانه ها، تولیدات رسانه ها و دریافت و پذیرش رسانه ها است.
    
    وی با اشاره به اینکه در این کتاب به مسائل مربوط به تعصب، انتخابگری و قالب بندی، به عنوان عناصر اولیه در بحث ارائه رسانه ها پرداخته شده ، گفت: در این کتاب همچنین در مورد ارتباط بین محتوای رسانه ها و قدرت اجتماعی، تأثیرات اجتماعی از قبیل قدرت مالکیت، تأثیر منابع، سیاست پرسنل رسانه ها و تأثیر منابع، سیاست پرسنل رسانه ها و تأثیر رویتن های مازمانی روی خروجی رسانه ها و رسانه های جمعی و اهمیت آن در تحولات اجتماعی و جوامع بشری بحث شده است.
    
    مدیر مسئول انتشارات مشق شب هدف از نگارش این کتاب را معرفی مسائل مربوط به تحقیقات جامعه شناسی درمورد رسانه ها در آمریکا، انگلیس و قاره اروپا بیان کرد و افزود: این موضوع به طور برجسته ای در مناظرات بین المللی وجود داشته، اما در متون به ندرت دیده می شود، به گونه ای که برای مثال تحقیق رابرت مک چسنی در ادبیات آمریکا بسیار برجسته و روشن است، اما در انگلیس شناخته شده نیست و یا برعکس، در حالی که تحقیق جنی کیتزینگر برای انگلیس شناخته شده است، افراد آمریکایی شناخت زیادی روی وی ندارند، که این کتاب سعی دارد این فاصله ها را بپوشاند.
    
    علاقه مندان می توانند این کتاب را به بهای 180 هزار ریال، از طریق سایت یا مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با دفتر مرکزی نشر و پخش کتاب واقع در میدان انقلاب تهیه کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی