حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

معرفی کتاب: فلسفه ارتباطات

پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ق.ظ

فلسفه ارتباطات

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها  کتاب فلسفه ارتباطات همراه با فایل تصویری ترجمه شده آن منتشر شد. کنستانتین بودوریس و جان پوکالاس کتاب را تالیف و غلامرضا آذری به هراه حسین کیانی آن را ترجمه کرده‌اند.

در توضیحات ناشر آمده است:

کتاب حاضر تلاشی برای تامل در فلسفه ارتباطات یونان است. نویسندگان این جستار‌ها، با توجه به برخی از پدیده‌های معاصر همچون گسترش شگفت‌آور فناوری ارتباطات عمومی یا کاربرد‌های فراگیر رایانه و اینترنت، نظر خود را به فرهنگ یونان و آرا و اندیشه‌های آن معطوف کرده‌اند، چر اکه، به گمان آنان، این اندیشه‌ها می‌توانند ما را در فهم شیوه‌های برقراری ارتباطات یاری کنند.

 اگر چه این مقالات از لحاظ رویکرد هدف و دامنه بحث با یکدیگر متفاوتند، همه آن‌ها به این مفهوم می‌پردازند که مسائل ارتباطات از گذشته‌های دور تا کنون از اساس به همان شکل باقی مانده‌اند، به همین اعتبار، همه آن‌ها همان واحد‌های سه‌گانه تحلیل را به کار می‌گیرند که اندیشمندان یونانی قرن‌ها پیش مورد توجه قرار داده بودند این واحد‌های سه‌گانه عبارتند از: لوگوس (به معنای کلمه یا کلام). گوینده و شنونده.

فلسفه ارتباطات را انتشارات ققنوس منشر کرده است.

انتهای خبر //  دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۲
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی