حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

معرفی کتاب: روش و روش‏‌شناسی تحلیل تصویر

دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۲۵ ب.ظ
معرفی کتاب: روش و روش‏‌شناسی تحلیل تصویر

کتاب «روش و روش‏‌شناسی تحلیل تصویر» نوشته «ژیلیان رُز» از صاحب‏‌نظران حوزه روش‌‏شناسی بصری است که توسط دکتر سیدجمال‏‌الدین اکبرزاده جهرمی و با نظارت دکتر سیدمجتبی رضوی طوسی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است.


در این کتاب تلاش شده ضمن بررسی منابع عمده تصویری مانند نقاشی‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و آگهی‌های تبلیغاتی با زبانی گویا و کاربردی، «روش‏شناسی بصری» با رویکردی انتقادی نیز به خوانندگان معرفی شود.

نویسنده کتاب، مواد بصری را واجد اهمیت فرهنگی ویژه و نیز در بردارنده عناصری می‏داند که در خود، روابط قدرتی را نهفته دارند و بر اعمال اجتماعی ما تأثیر گذارند. بنابراین توجه کتاب معطوف به بررسی روش‌مند نحوه دیدن و دیده‌شدن است.


این کتاب، راهنمایی عملی برای تحلیل تصویر است و نویسنده به روشنی، رویکردهای گوناگون اعم از تحلیل محتوا، نشانه‏‌شناسی، تحلیل گفتمان و تحلیل روانکاوانه را همراه با مثال‏‌های مختلف تصویری ارائه می‏‌کند.

کتاب «روش و روش‌‏شناسی تحلیل تصویر» با همکاری مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در 397 صفحه و شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 180000 ریال منتشر شده است.

http://www.ric.ir/page.php?256

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۹
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی