حسن سبیلان اردستانی

سایت شخصی
حسن سبیلان اردستانی
نویسندگان

امکانات لازم برای طراحی سایت خبری و خبرگزاری

يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۹ ب.ظ

امکانات لازم برای طراحی سایت خبری و خبرگزاری

www.rawabetomomi.blogfa.com

گردآوری : شفیع بهرامیان – مشتی از خاک مجاز 

* امکانات لازم برای داشتن یک وب سایت خبری خوب

ویژگی های برتر طراحی سایت خبری :  

داشتن یک وب سایت خوب فاکتور بسیار مهمی برای جذب بازدیدکننده,نگه داشتند بازدید کننده و همچنین سئو است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از گویا آی تی، سئو در حال حاضر از معنای لغوی ان بسیار فراتر رفته و به جایی رسیده که دیگر فاکتورهای موتورهای جستوجو براساس رفتار کاربران چیدمان پیدا کرده.

در این وضع داشتن یک وبسایتی که تمامی ویژگی های یک وبسایت موفق را داشته باشد میتواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. اما سوال اینجاست که این فاکتورها چه هستند؟ چه ویژگی هایی باید سایت ما داشته باشد تا بتوانیم بگوییم سایت ما موفق است؟ در این پست به این موارد پاسخ خواهیم داد.

دامنه‌ی خوب

یک دامنه ی خوب بهترین راه به یاد ماندن است.خیلی ها فکر میکنند دامنه های ۳ حرفی که ان ۳ حرف عدد هم باشد خیلی خوب است .

راحت در یاد کاربر میماند در صورتی که اینطور نیست بلکه سایتی دامنه اش در یاد کاربر میماند که با به یادآوردن ادرس سایت موضوع انهم به خاطر بماند.یک مبحث مهم در سئو مرتط بودن ادرس با محتوا است. هیچ ادرس نمیتوانید پیدا کنید که شماره در ان داشته باشد و ارتباط موضوعی هم با محتوا داشته باشد.

بزارید با یک مثال ساده و کاربری موضوع را بهتر روشن کنیم.برای شما ممکن است پیش امده باشد که در گوگل موضوعی را جستوجو کنید و به سایت های انگلیسی بربخورید مثلا شما جستوجو میکنید دانلود با نتایج به این شکل روبه رو میشوید:

مشاهده میکنید که گوگل کلمه ی شما را شناسایی میکند و به انگلیسی هم ان را نمایش میدهد.این در ادرس سایت شما میتواند بسیار موثر باشد.

لوگو

شاید به نظر زیاد مهم نباشد اما در اصل خیلی مهم است.لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سای شما را به یاد می آورد.

لوگوی طراحی شده برای شما باید یا دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت شما باشد و یا باید به اندازه ای خاص باشد که بتوان تفاوت ان را حتی وقتی که با موضوع سایت مرتبط نیست احساس کرد.پس بهتر است همان ابتدای کار برای خود یک شرکت طراحی انتخاب کنید و از انها بخواهید که کار طراحی شما را انجام دهند.

قبل از آن که کسی سوال کند شما پاسخ بدهید

زمانی که شما در فکر راه اندازی یک وبسایت هستید,باید تمامی جوانب را مدنظر داشته باشید یکی از این بخش ها نیازهای کاربران شماست.شما نباید به کاربر اجازه بدهید که فکر کند شما یک انحصار طلب هستید بلکه باید فکر کند شما کسی هستید که دانش خودتان را برای همه میخواهید.

زیاد هستند سایت هایی که ادعای آموزشی بودن دارند اما به قدری بار محتوایی انها ضعیف است که به نظر میرسد انها از قصد مطالب خود را ناقص مینویسند که باعث شود کاربر از انها تقاضای اطلاعات بیشتر کند.بیشتر کاربران اصلا به فکر درخواست توضیحات بیشتر نیستند.

انها مطالب را میخوانند اگر کامل بود استفاده میکنند و شما و سایت شما را به عنوان یک مرجع خوب شناسایی میکنند اما اگر مطلب کافی نباشد و تنها باعث شود تعداد سوال های ایجاد شده برای انها بیشتر شود خاطره ی خوبی از شما در ذهن انها نخواهد ماند.

یا مثلا با شما تماس میگیرند و سوال میپرسند در مورد یک موضوع خاص اگر شما یک پاسخ کوتاه بدهید که یعنی با من همچنان در تماس باش تا اطلاعات بیشتر بدهم در عمل باعث میشود کاربر شما را یک خسیس شناسایی کند اما اگر یک سوال یک خطی را کامل و جامع توضیح دهید و موضوعی را باقی نگذارید شما بهترین فرد خواهید شد و کسی خواهید بود که دوست دارد به اشتراک بگذارد.

طراحی خوب

وقتی کسی وارد سایت شما میشود اولین موضوعی که نظر انها را به خود جلب میکند شکل ظاهری سایت شماست. کم هستد کسانی که فقط محتوا برایشان مهم باشد و بعد از محتوا سراغ شکل ظاهری بروند خیلی کم.

بسیاری از کاربران اگر سایت شما را خسته کننده , تکراری و سردرگرم کننده بیابند ان را بسته و به سراغ سایت بعدی میروند و این باعث میشود که نه تنها ان یک بار بلکه برای یک مدت و شاید همیشگی شما یک بازدید کننده را از دست بدهید چون همه ما انسان هستیم و خاطره ی بد در ذهن ما خیلی خوب میماند در صورتی که شاید برای ایجاد یک تصویر مثبت و همیشگی خیلی کار سختی در پیش رو دارید.

دسترسی آسان

سایت شما نباید کاربر را گیج کند که خوب من میخوام یک مطالب را پیدا کنم چه کار کنم؟ کجا سرچ کنم؟ کدوم بخش؟

اینها همه سوالاتی است که شما باید مدنظر داشته باشد اگر شما طراح نیستید این سوال هارا حتما با طراح خود در میان بگذارید.

در طرف دیگر قضیه وارد یک سایت میشوید هزاران لینک جلوی شماست ۳ سایدبار.کاربر وقتی اینها را ببینید کاملا گیج میشود حالا از شانس بد شما اگر چیزی که بازدید کننده به دنبال ان است در اخر همه باشد اخرین دسته بندی شما ان چیزی باشد که بازدید کننده میخواهد دیگه واقعا باید یک فکر جدی بکنید.

با کاربران خود در ارتباط باشید

نظر خواهی از کاربران بهترین نمونه ی این موضوع است هر چند وقت یک بار نظر کاربران خود را در مورد سایت و یا موضوعات دیگر مورد سوال قرار دهید و بر اساس همان نظر سنجی یک پست بنویسید و به بررسی کلی بپردازید حتی سعی کنید در پست خود از چند نظر به طور خاص اسم ببرید و انها را نقد و بررسی کند در این صورت کاربر میفهمد که شما واقعا ارزش قائل هستید برای او و نظر او در نتیجه شما یک بازدید کننده ی ثابت و همیشگی به دست می اورید.

آخرین و مهم ترین: از دل کاربر بنویسید

خیلی مهم است که کاربر باشد نه نویسنده. خواننده باشید نه نویسنده. شما باید از دید یک کاربر بنویسید باید از یک یک خواننده بنویسید یک خواننده ی تازه کار که برای اولین بار میخواهد در مورد پست شما بخواند.اگر شما خیلی سطخ بالا بنویسید طیف عظیمی از بازدید کننده های خود را از دست خواهید داد چون همه که همه چیز را نمیدانند.

اگر خیلی سطح پایین بنویسید یک کاربر سطح بالا که میخواهد پست شما را بخواند برای تکمیل دانش خسته میشود و فکر میکند که دارد کتاب داستان  میخواند

نوشتن مانند امتحان است که شما وقتی میخواهید سوال طرح کنید باید برای ضعیف ترین دانش اموز و بهترین دانش اموز سوال طرح کنید حتی برای یک دانش اموزش متوسط.از انجایی که پدر خود من معلم هستند برام این موضوع خوب جا افتاده که نوشته خیلی شبیه امتحان هست هر کسی توی امتحان موفق نمیشه هرکسی هم هم نویسنده نمیشه.

شما وقتی شروع میکنید به نوشتن باید از جایی شروع کنید که منی که برای اولین بار است اسم موضوع پست شما را شنیده ام بفهمم درمورد چه چیز هست و در اخر دوستی که قبلا هم اسم موضوع را شنیده و حتی تخصص اوست هم راضی سایت شما را ببندد و یک تشکر هم در پایان از شما بکند.

* طراحی سایت خبری یکی از یچیده ترین نوع طراحی وب سایت می باشد . باید در طراحی این نوع از وب سایت ها طراح سایت حوصله ی زیادی به خرج دهد همان طور که در طراحی سایت خبری در مقاله قبلی نیز اشاره کردیم برای طراحی سایت خبری و استفاده بهینه از ویزگی های اصلی وب سایت خبری باید این نکته ها را در نظر داشته باشیم:

اولا اینکه در طراحی سایت خبری بهتر است سایت را برای بیشتر موتورهای جستجو گر مثل گوگل ، یاهو ، بینگ و … بهینه سازی کنیم .

دو م اینکه باید در طراحی سایت خبری از گرافیک خبری بهینه سازی شده استفاده کنیم

در نظر داشته باشیم پنل مدیریت آسان را برای طراحی سایت خبری در نظر بگیریم

سایت خبری باید به سرعت لود شود و در طراحی سایت و گرافیک آن بهتر است از زبان های برنامه نویسی مثل CSS3 برای style دهی به وب سایت و هم چنین زبان طراحی سایت Html5 را به کار ببریم استفاده از زبان برنامه نویس Css3 در کاهش حجم وب سایت بسیار می تواند کمک کننده باشد. برای کاربرانی که با زبان برنامه نویسی Css3 و Html 5 آشناییت ندارند  می توانند از  وب سایت های ارائه دهنده ی دوره های آنلاین کد نویسی بهره مند شوند .

در ضمن مورد بعدی که می تواند برای طراحی سایت خبری بسیار مورد توجه قرار گیرد قیمت برای طراحی سایت خبری است. یک طراح وب سایت باید بتواند بر اساس خواسته ی مشتری و نوع سایتی که می خواهد قیمت منسبی را ارائه کند . وب سایت خبری بر اساس امکانات و ویژگیهایی که انتظار می رود قیمت داده می شود .

*          امکانات لازم

1          امکان تعریف انواع خبری نامحدود مانند گزارش، یادداشت، برداشت، مصاحبه و                           

2          امکان تعریف گروه های خبری مانند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، داخلی، خارجی و ...                          

3          امکان نمایش تازه ترین اخبار                              

4          امکان نمایش تازه ترین اخبار هر گروه خبری و نوع خبری در صفحه اول با امکانات                        

5          تعیین اولویت نمایش                             

6          تعداد خبرقابل نمایش در هر باکس                                

7          نمایش یا عدم نمایش تصویر کوچک در کنار هر خبر                                 

8          سیستم مدیریت خبر با امکانات                        

9          افزودن، ویرایش و حذف                                   

10        افزودن همزمان به چند نوع خبری                                

11        افزودن همزمان به چند گروه خبری                              

12        سیستم نظر روی خبر آژاکس و مدیریت نظر روی اخبار( ویرایش و حذف نظرها)                         

13        ارایه نسخه قابل چاپ برای اخبار                                  

14        امکان آرشیو اخبار                               

15        ویرایشگر بسیار قوی برای ارسال خبر با امکان آپلود نامحدود تصاویر، جداول                              

16        امکان ارسال و استفاده از فلش در متن خبر                             

17        امکان ارسال و استفاده از ویدیو در متن خبر                              

18        الصاق کلمات کلیدی به خبر                             

19        جستجوی ساده و پیشرفته                             

20        سیستم مدیریت امنیت توسعه یافته بر مبنای سیستم عضویت دات نت                         

21        خروجی آر اس اس اخبار برای تازه ترین اخبار، اخبار گروه ها، اخبار انواع خبری                          

22        سیستم نظرسنجی روی سایت با ویژگیهای افزودن ،تعداد گزینه های دلخواه و آرشیو نظرسنجی و نمایش نموداری نتایج    

23        سیستم مدیریت جامع تبلیغات                         

24        قرار دادن انواع تبلیغات متنی، تصویری، انیمیشن                                  

25        گردش نامحدود تبلیغات در هر جایگاه                            

26        امکان محدود کردن تبلیغ روی میزان نمایش، کلیک و بازه زمانی                         

27        سیستم جامع آماری                           

28        گزارش گیری از پربازدید ترین اخبار                               

29        سیستم گردش خبر و هیئت تحریریه                            

30        امکان تعریف نامحدود کاربر در سطوح مدیر،مدیرمسئول،سردبیر،دبیر گروه،خبرنگار                                

31        ارسال نهایی خبر در صورت تایید تمامی شاخه های بالاتر هر کاربر                                 

32        امکان ویرایش هر خبر توسط ارسال کننده و سطوح بالاتر کاربری هر کاربر                                  

33        امکان تایید و ارسال هر خبر کاربر سطح پایینتر توسط کاربران سطح بالاتر                                   

34        سیستم خبرنامه و عضویت                              

35        امکان عضویت کاربران در سایت برای ارسال خبر به اعضا                                  

36        امکان تهیه و طراحی متن خبرنامه در ویرایشگر پیچیده                         

37        امکان تهیه خودکار خبرنامه برای ارسال به کاربران با ویژگیهای خاص                             

38        انتخاب اخبار جدید بازه زمانی در گروههای خبری                                  

39        انتخاب اخبار جدید بازه زمانی در انواع خبری                             

40        انتخاب تازه ترین اخبار برای ارسال                                

41        ارسال خبر در ساعت خاص و روز خاص هر هفته و ماه

* امکانات تحریریه

انواع خبری مانند گزارش، یادداشت و غیره

گروههای خبری مانند سیاسی،اقتصادی و غیره

امکان نمایش تازه ترین اخبار

نمایش تازه ترین اخبار هر گروه خبری

تعیین اولویت نمایش خبر

افزودن، ویرایش و حذف خبر

افزودن همزمان خبر به چند نوع خبری

افزودن همزمان خبر به چند گروه خبری

سیستم نظر روی خبر آژاکس و مدیریت نظرات

ارایه نسخه قابل چاپ برای اخبار

امکان آرشیو اخبار

ویرایشگر بسیار قوی برای ارسال خبر

امکان آپلود نامحدود تصاویر، جداول

امکان ارسال و استفاده از فلش در متن خبر

امکان ارسال و استفاده از ویدیو در متن خبر

الصاق کلمات کلیدی به خبر

جستجوی ساده و پیشرفته

سیستم مدیریت امنیت توسعه یافته دات نت

خروجی آر اس اس برای تازه ترین اخبار

نظرسنجی جامع با نمایش نموداری نتایج

سیستم مدیریت جامع تبلیغات با امکانات قرار دادن انواع تبلیغات متنی، تصویری، انیمیشن

سیستم جامع آماری

محاسبه و نمایش بازدید هر خبر

گزارش گیری از پربازدید ترین اخبار

محاسبه بازدید تمامی صفحات سایت

سیستم گردش خبر و هیئت تحریریه

کاربر در سطوح گوناگون تحریریه

سیستم خبرنامه و عضویت

امکان ارسال ترکیبی خبر

ارسال خودکار خبر در ساعت و روز خاص

....

*مهم ترین و برترین ویژگی های وب سایت خبری

۱-    استفاده از سیستم مدیریت مختوای قدرتمند ( طراحی سایت اینتن سیستم مدیریت محتوای اختصاصی را پیشنهاد می کند )

۲-    سیستم عالی برای گردش خبر ( سردبیر و خبرنگار و …. )

۳-    امکان گزارشات اخبار به صورت گزارش ، یادداشت ، مصاحبه و ….

۴-    محیط قدرتمند برای ویرایش خبر و هم چنین یک محیط زیبا برای بروز رسانی برخی از اخبار های سیاسی و اقتصادی و…

۵-    محیط بروز رسانی و هم چنین تنظیم زمانبندی برای انتشار مطالب در آینده داشته باشد .

۶-    یکی دیگر از بهترین کارها می توان این باشد که یک محیط ایجاد شود که خبرهای مرتبط با خبر جاری را نشان دهد.

۷-    حتما یک محیط کانتنت برای نسخه ی متنی هر خبر را داشته باشید چرا که در بهینه سازی و سئو سایت بسیار اهمیت دارد.

۸-    سیستم ثبت نام  و هم چنین محیطی برای کاربران در نظر گرفته شده باشد . (کنترل پنل برای کاربران وب سایت )

۹-    مهم تر از همه حتما نسخه ی ریسپانسیو برای وب سایت خبری داشته باشید چرا که امروزه با داشتن مشغله زیاد کاربران بعد از وقت کاری  از طریق دستگاه های هوشمند مثل موبایل و تبلت در مسیر رفت و آمد به  وبگردی می پردازند .


برچسب‌ها: طراحی وب سایت خبری

[ یکشنبه ۱۱ مرداد۱۳۹۴ ] [ 12 ] [ شفیع بهرامیان ] 
http://rawabetomomi.blogfa.com/post/2097/%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۱
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی