دانلود کتاب «پژوهشنامه رسانههای دیداری و شنیداری»
مؤلف: دکتر احمد میرعابدینی
◄ویراستار علمی: دکتر عبدالله بیچرانلو
◄ویراستار ادبی: سید مرتضی کاظمی یزدی
◄تعداد صفحه: 184
◄سال انتشار: 1387
◄نوبت چاپ: اول
◄شمارگان: 250
◄ناشر : پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
«پژوهشنامه رسانههای دیداری و شنیداری» مروری است تحلیلی بر سه پژوهش انجام شده در این زمینه با عنوانهای «چشمانداز تحولات رادیو و تلویزیون در ایران»، «مطالعه تأثیر مصرف رسانهها بر سبک زندگی ساکنان تهران» و «سیر تحول و چشمانداز رادیو و تلویزیون در ایران؛ گذشته، حال و آینده» که با تکیه و تأکید بر خطوط اصلی چارچوبهای نظری، مثالها، مصداقها و نقاط قوت و ضعف و تأثیرگذار، به ارائه پیشنهادها و توصیهها و به ویژه راهکارهایی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته است.
نویسنده در فصل اول ( کلیات) به معرفی سه پژوهش یادشده پرداخته و به اجمال مؤلفههای اصلی هر یک شامل: ساختار گزارش تحقیق، اهمیت و ضرورت تحقیق، مبانی نظری، هدفهای پژوهش، پیشینه و روش تحقیق، جامعه آماری و ...، را شرح داده است. در فصل دوم با مرور بر نظریههای پژوهشی ارائه شده در سه پژوهش با محتوای تحولات رسانهای و ارتباط تعاملی، مصرف رسانهای و تغییرات اجتماعی، و رادیو، تلویزیون و ساختار ارتباط جمعی در ایران، به بحث و بررسی انتقادی آنها میپردازد و بر رابطه شاخصهای جهانی، منطقهای و ملی متمرکز شده است.
مؤلف کتاب، در فصل سوم، یافتههای سه پژوهش را به تفکیک معرفی و شرح میکند و در فصل چهارم بر اساس نظریههای پژوهشی ارائه شده و برخی منابع دیگر از سایر تحقیقات رسانهای و علوم انسانی، و همچنین بر مبنای یافتههای این پژوهشها، الگویی را جستجو میکند که برای تعیین حوزه برنامهسازی و فراتحلیل مناسب باشد. نویسنده در بخش پایانی، با مرور مباحث مطرح شده و با تکیه بر تحلیل نظری کلی و مدلسازی در فصلهای سوم و چهارم، به طور مشخص و کاربردی به جمعبندی یافتهها میپردازد. جهتگیری اصلی این فصل، تحلیل یافتههای به دست آمده با تأکید بر کاربری آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما است.
کتاب «پژوهشنامه رسانههای دیداری و شنیداری» در پنج فصل تدوین شده است. عنوانهای فصلها عبارتند از : فصل اول: کلیات، فصل دوم: نظریهها، فصل سوم: یافتهها، فصل چهارم: در جستو جوی الگویی برای فراتحلیل و فصل پنجم: به سوی فراتحلیل یافتهها و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
برای دریافت متن کامل کتاب اینجا کلیک کنید.
معرفی کتاب «پژوهشنامه محصولات فرهنگی غیرمجاز»
معرفی کتاب «ایران و ظرفیتهای فرهنگی اکو»
معرفی کتاب «ایران آینده به سوی الگویی مردمشناختی برای ابرقدرتی ایران»
معرفی کتاب «بررسی در جامعهشناشی فرهنگی ایران»
معرفی کتاب «جنسیت، فرهنگ، ارزشها و نگرشها»
معرفی کتاب «هویت اجتماعی و فضای سایبرنتیک»
معرفی کتاب «بررسی احساس امنیت شغلی در میان روزنامهنگاران ایران»
معرفی کتاب «هویت و بازتاب آن در ادبیات معاصر ایران»
http://www.ric.ir/page.php?248